عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تروریسم در فرهنگ اسلامی هیچ‌گونه جایگاهی ندارد


تروریسم در فرهنگ اسلامی هیچ‌گونه جایگاهی ندارد

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان عنوان کرد: کلمه تروریسم در فرهنگ اسلامی هیچ‌گونه جایی نداشته و نداردبلکه کلمه‌ای وارداتی است و با این واژه از روی تنفر و نفرت برخورد می‌شود و تروریسم ساخته‌وپرداخته غرب است.

به گزارش ایثار واحد گلستان: علی‌اصغر فاضلی در نخستین نکوداشت بین‌المللی 211 شهید ترور گلستان ضمن خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: ما ایرانیان تروریست‌ها را خوب می‌شناسیم چون از اول پیروزی انقلاب اسلامی قربانی تروریسم بوده‌ایم.
وی افزود: تِروریسم یا تروریزم که در زبان فارسی از آن با عنوان وحشت‌افکنی یا هراس افکنی نام‌برده شده است، با استفاده از خشونت یا تهدید از خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی، یا ایدئولوژیک گفته می‌شود.
مدیرکل بنیاد بابیان اینکه تروریسم یکی از واژه‌هایی است که امروزه در ادبیات سیاسی جهان کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد خاطرنشان کرد: درباره این پدیده و چیستی آن اجماع نظری وجود ندارد و در این حوزه با آشفتگی معنایی روبرو هستیم. از تروریسم تعاریف متعدد و مختلفی به‌عمل‌آمده است. تروریسم اصطلاحی است که بر سر تعریف آن توافقی میان حکومت‌ها یا تحلیل‌گران دانشگاهی وجود ندارد، اما تقریباً‌ به شیوه‌های گوناگون به تعبیری منفی به کار می‌‌رود تا غالباً‌ اقدامات گروه‌های فرا دولتی خودساخته باانگیزه سیاسی علیه جان افراد را توصیف کند.
این مقام مسئول اذعان داشت: تروریسم، به معنای مبارزه تروریستی روشنفکران انقلابی جدا از توده‌ها، عبارت است از یک جریانی که در مرحله‌ای از جنبش انقلابی در اروپا ظاهر شد. تروریسم نه‌فقط با استفاده از وسایلی که می‌‌توانند زندگی و امنیت افراد را مورد سوءقصد قرار دهند، صورت می‌‌یابد، بلکه از طریق تخریب خشونت‌آمیز خدمات عمومی و یا تجهیزات زیر بنایی متعلق به یک جمع نیز اعمال می‌‌‌شود.
وی با اشاره به این نکته که تروریسم از ریشه لاتینی Terror به معنای ترس و وحشت گرفته‌شده است عنوان کرد: تروریسم به رفتار و اعمال فرد یا گروهی اطلاق می‌‌‌شود که از راه ایجاد ترس و وحشت و به کار بستن زور می‌‌خواهند به هدف‌های سیاسی خود، برسند. تروریسم، فعالیت‌های عاملان دولتی و غیردولتی است که در کوشش‌هایشان برای دستیابی به اهداف سیاسی از روش‌ها و وسایل خشونت‌آمیز استفاده می‌‌کنند. ترور گری، روش حکومت‌هایی است که با بازداشت و شکنجه و اعدام و انواع آزارهای غیرقانونی، از راه پلیس سیاسی مخفی، مخالفان را سرکوب می‌‌کنند و می‌‌هراسانند.
علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد استان گلستان با اشاره به آمار خیره‌کننده ترور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون که بالغ‌بر 17 هزار شهید و کشته نشان می‌دهد گفت: عزیزان کوچه و بازار و کاسب و کارگر مورد شدیدترین فشار یعنی کشتار قرار داشتند و با بی‌رحمی به خاطر عقیده و مرام خود توسط سازمان‌های ترور نظیر منافقین قتل و عام می‌شدند و گواه این موضوع وجود قبرهای دسته‌جمعی مردم عادی در حومه شهر هست و قطع دست‌وپا که نشان می‌دهد چطور بی‌رحمانه این عزیزان کشته و شهید شده‌اند.
وی بیان داشت: استان گلستان نیز بالغ‌بر 211 شهید ترور که در اقصا نقاط کشور توسط گروهک‌ها و مزدوران اجنبی به شهادت رسیده‌اند و 14 شهید ترور شهری داریم که توسط منافقین کوردل به شهادت رسیده‌اند
فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: امید است روزی فرارسد که همه در سایه‌سار ایمان و عقیده و صلح و آرامش زندگی کنیم و به فرزندانمان یاد دهیم که صلح و دوستی بهتر از جنگ و ترور است.
به امید آن روز.
لازم به ذکر است در این نکوداشت خانواده‌های معظم شهدای ترور، حضرت آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان، ماریا دوتسنکو رئیس اطلاعات سازمان‌ ملل متحد، سفرای کشورهای اسلامی، همسر شهید علی‌محمدی رئیس انجمن دفاع از حقوق قربانیان ترور، قریبی دستیار وزیر امور خارجه و مدیران ارشد استان حضور داشتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .