عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همزمان با هفته تعاون انجام شد: افتتاح متمرکز 20 طرح تعاونی در گلستان


همزمان با هفته تعاون انجام شد: افتتاح متمرکز 20 طرح تعاونی در گلستان

 

همزمان با هفته تعاون انجام شد: افتتاح متمرکز 20 طرح تعاونی در گلستان

 در سومین روز از هفته تعاون، 20 طرح تعاونی با بیش از 148 میلیارد ریال اعتبار و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، صبح امروز همزمان با هفته تعاون و در سومین روز از این هفته، 20 طرح تعاونی با اعتبار 14 میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغالزایی 484 نفر با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و شرکت های تعاونی در محل اتحادیه حمل و نقل بار استان افتتاح شد. این شرکت ها در زمینه کشاورزی، صنعت، مسکن، گردشگری، فرش دستباف، اجرا، مشاوره کسب و کار و کارآفرینی در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

در این مراسم سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: دو هزار و 654 شرکت تعاونی حوزه های مختلف با ایجاد فرصت اشتغال برای 23 هزار و 265 نفر در استان فعال است.

وی افزود: این شرکت ها در حوزه سهام عدالت، کشاورزی، خدمات، صنعتی، مسکن، تامین نیاز مصرف کنندگان، چندمنظوره، حمل و نقل، فرش دستباف، عمران، تامین نیاز تولیدکنندگان، معدنی، اعتبار، تامین نیاز صنوف خدماتی در استان فعالیت دارند.
به گفته وی، بیشتر اعضای این تعاونی ها دربخش سهام عدالت با 12 تعاونی و پوشش یک میلیون و 742 هزارو 445 نفر و بیشترین تعداد تعاونی در بخش کشاورزی با 890 مورد است.
وی با بیان این که تعداد 10 هزار شرکت تعاونی در استان مجوز دارد، افزود: بیشتر این تعاونی ها به دلیل برگزار نکردن مجمع عمومی، فقدان حسابرسی، وارد نشدن اطلاعات آن در سامانه، تمایل نداشتن به ادامه کار از سوی اعضا راکد است.
مازندرانی همچنین با اشاره به این که هشت درصد ظرفیت بخش اقتصادی استان را شرکت های تعاونی فعال تشکیل می دهد، گفت: با توجه به قانون 25 درصدی استفاده از ظرفیت تعاونی ها و توانمندی گلستان، لازم است استفاده از این بخش در رونق اقتصادی استان با فرهنگ سازی در جامعه بیشتر شود.
وی اضافه کرد: امسال برای فعال شدن 36 شرکت تعاونی مبلغ 360 میلیارد ریال وام ارزان قیمت از محل اعتبارات روستایی و فراگیر پرداخت شده که زمان برگشت آن 6 ساله است.
مازندرانی، پرداخت 850 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های فعال ازمحل رونق تولید و کسب رتبه نخست کشور، شناسایی 80 شرکت تعاونی راکد و ثبت آنها در سامانه برای فعالیت در قالب روستا تعاون، سرمایه گذاری در حوزه توسعه بازار تعاونی ها و برند سازی، همکاری با دستگاه هادر رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی و ارایه وام، تحکیم شبکه شرکت های تعاونی تولیدی و مصرف، توانمند سازی نیروی انسانی و مدیریتی، افزایش تقویت مشوق ها و نظارت ها را از اقدام های این اداره کل در استفاده از ظرفیت این بخش برشمرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 470
  • کد خبر : 50230