عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور شهر ملی فرش ترکمن در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اصفهان


حضور شهر ملی فرش ترکمن در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اصفهان

حضور شهر ملی فرش ترکمن در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اصفهان

با توجه به تاکید دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ شهر ملی فرش ترکمن استان گلستان در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اصفهان حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان از روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در باغ موزه چهلستون برپا شده است و تا 23 شهریور ادامه دارد.
 در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که در مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان برپا شده است، تعداد ۱۰۰ غرفه از ۳۰ استان کشور صنایع دستی خود را عرضه می کنند که از این تعداد، ۳۶ غرفه به شهرهای جهانی ایران در زمینه صنایع دستی از جمله اصفهان، مشهد، شیراز و مریوان اختصاص دارد.
  مریم حاجی ابراهیمی سرپرست معاونت صنایع دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از غرفه شهر ملی فرش ترکمن در سی امین نمایشگاه صنایع دستی تهران و کیفیت این غرفه  و همچنین استقبال و توجه بازدید کنندگان و مسئولین سازمانی ؛ غرفه شهر ملی فرش ترکمن مورد توجه ویژه دکتر مونسان قرار گرفت و ایشان خواستار شد  غرفه شهر ملی فرش ترکمن از استان گلستان در نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که شهرهای جهانی در آن حضور دارند شرکت نماید.
وی افزود: در همین راستا استان گلستان با 5 غرفه که شامل شهر ملی فرش ترکمن شهرستان گنبد کاووس، چاپ سنتی باتیک، سراجی سنتی، صنایع دستی ترکمن و البسه سنتی ترکمن می باشد در این نمایشگاه حضور یافتند.
حاجی ابراهیمی در ادامه یادآور شد: فرش ترکمن شهرستان گنبد کاووس در سال ۱۳۹۰ به شماره ۲۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است و در تاریخ 30 فروردین 1396 در جلسه شورای راهبردی ثبت شهرهای ملی وجهانی شهرستان گنبدکاووس بعنوان شهر ملی فرش ترکمن در کشور ثبت شد.
  هم‌چنین برای نخستین بار در نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی روستایی و عشایری استان اصفهان نیز نمایش داده می شود و به دلیل رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان، فضایی از باغ موزه چهلستون نیز به عنوان نمایشگاهی در راستای ارایه سوغات استان های مختلف کشور راه اندازی شده است.
نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه صبح ها ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۲ ساعت در باغ موزه چهلستون اصفهان برپا شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .