عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان


فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان

فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان

 

رئيس پارک علم و فناوری استان گلستان از فعالیت بیش از 38 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: ۷۰ هسته در مراکز رشد و فناوری مستقر هستند.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر موسی حسام عصر امروز در نشست سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران، رؤسا، فعالان دانش‎بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان اظهار کرد: همه شاخصه‌های دانش‌بنیانی که جایگاه خوبی قرار نداشت چند پله‌ ارتقاء پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری بر اساس محوری که در کشور  وجود دارد وظایف خود را دنبال می‌کنند.
رئيس پارک علم و فناوری استان گلستان ادامه داد:  پارک علم و فناوری در استان گلستان در سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده و قدمت چندانی ندارد و در این مدت اتفاقات خوبی در استان افتاده است.
دكتر حسام گفت: جای استان گلستان در گذشته در همایش و نمایشگاه علمی خالی بود و امروز ظرفیت خوبی در استان ایجاد شده و ظرفیت و شرایط خوبی به ویژه در زیست فناوری داریم.
وی افزود: در پارک علم و فناوری گلستان  تلاش کردیم اجزایی که به فناوری و نوآوری استان کمک می‌کند را ارتقاء دهیم و بر این اساس مراکز رشد و کانون‌های خلاقیت ایجاد شده و شتاب دهنده‌های بخش خصوصی را در استان راه‌اندازی کردیم.
رئيس پارک علم و فناوری استان گلستان یادآور شد: ۱۴۹ شرکت دانش بنیان در استان پذیرش کردیم و مورد حمایت قرار دادیم و  ۷۰ هسته در مراکز رشد و فناوری مستقر هستند و بیش از 38 شرکت  و واحد فعال در استان داریم.
دكتر حسام افزود: یکی از گلایه‌های شرکت ها دارند ریزش شرکت های دانش بنیان است و ۲۵ درصد در ارزیابی این شرکت‌ها در استان ریزش داشته و درخواست داریم که  اگر این شرکت‌ها به طور موقت فعالیتی نداشتند شرکت‌های دانش بنیان دسته دوم محسوب شوند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات شرکت دانش بنیان در گرفتن مجوز و بازار فروش است و توصیه‌ام به همه مدیران این است که به شرکت‌های دانش بنیان باور واعتقاد داشته باشیم و تا جایی که امکان دارد برای آنها بازار فراهم کنیم و مجوزها را برای آنها آسان کنیم.
رئيس پارک علم و فناوری استان گلستان به مشکلات زیر ساختی پارک و علم و فناور اشاره کرد و گفت: توان پذیرش برخی از شرکت‌های تازه تاسیس را بر این اساس نداریم.
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .