عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان برگزار شد


نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان برگزار شد

نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان برگزار شد

نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اصحاب رسانه استان در روز یکشنبه 15 مهر ماه 97 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از همدلی و همکاری استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی گلستان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، گفت: دسترسی آسان و ارزان تر به تازه های نشر کشور برای هم استانی ها، بهره مندی آحاد جامعه از یارانه نشر در نظر گرفته شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه فرهنگی، تقویت صنعت نشر و عدالت در توزیع از عمده اهداف برپایی نمایشگاه کتاب گلستان است.
وی  ایجاد فرصت تعامل بین 5 حوزه کتاب؛ اعم از مولفان، ناشران، تصویرگران کتاب، صنعت گران چاپ و نشر و متولیان، ارتباط بین ناشران شهرستانی، ارتباط بین ناشران شهرستانی و استانی و شناخت ظرفیت های جدید و ایجاد فضای تعامل بین کتاب و کتاب خوانان را از دیگر اهداف برشمرد و افزود: در این نمایشگاه 259 غرفه در مساحت 6000 متر مربع حضور دارند و مبلغ 650 میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است .
این مدیر استانی، ادامه داد: در این نمایشگاه 73645 عنوان کتاب به ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان توسط حدود 466 ناشر با 30 در صد تخفیف( 20 در صد بن بانکی و 10 در صد توسط غرفه داران) به علاقه مندان گلستانی عرضه خواهد شد.
عادله کشمیری با اشاره به حضور 15 ناشر استانی و 9 ناشر اهل سنت در این نمایشگاه، اظهار داشت: دوست داران کتاب چنانچه کتاب مورد نظر خود را در نمایشگاه نیافتند می توانند با مراجعه به کتاب فروشی های حاضر در طرح های تخفیفی فصلی در استان( 12 کتاب فروشی در استان) می توانند کتب مورد نظر خود را تهیه نمایند.
وی کتب عمومی، کشاورزی، علوم پزشکی، هنر، معماری، حقوق، کمک درسی، کودک و نوجوان را موضوعات کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه عنوان کرد و ابراز داشت:240 ناشر عمومی، 13 ناشر هنر، 19 ناشر کمک آموزشی، 48 ناشر کودک و نوجوان، 11 ناشر زبان، 47 ناشر دانشگاهی، 9 ناشر حقوقی، 7 ناشر پزشکی، 6 ناشر کشاورزی و 1 ناشر طب سنتی و گیاه درمانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، یاد آور شد: 27 برنامه جنبی شامل نشست های تخصصی و رونمایی و معرفی کتاب، عصر شعر و مشاعره کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی تصویرگری کتاب کودک، مسابقه فرهنگی، اجرای تعزیه و نشست کتاب خوانی و جشن امضا برای این نمایشگاه پیش بینی شده است.
وی " هوشنگ مرادی کرمانی" نویسنده برجسته و نام آشنای عرصه کشور و خالق آثار ماندگاری چون قصه های مجید، نازبالش، مهمان مامان، پلوخورش و " علیرضا گلدوزیان" تصویر گر بین المللی کتاب کودک و نوجوان را از مهمانان ویژه این رخداد فرهنگی ارزشمند در استان گلستان اعلام کرد.
عادله کشمیری، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار ناشران مطرح دو بخش حوزه و دین با عناوین طاها، عامله، دارالشفاء، الهادی، مشعر، موسسه امام خمینی (ره) و هاجر در دو غرفه آماده خدمت رسانی به طلاب علوم دینی هستند.
عادله کشمیری در پایان ضمن دعوت از کلیه مردم فرهنگ دوست و فرهیخته استان گلستان برای حضور در این محفل ارزشمند و توسه بخش، گفت: از کلیه ظرفیت های تبلیغی چون صدا و سیما، تبلیغات محیطی، مطبوعات و خبرگزاری ها، پیامک، تلویزیون های شهری، فضای مجازی برای اطلالع رسانی این نمایشگاه استفاده شده است.
شایان ذکر است دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از تاریخ 18 تا 23 مهر ماه 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان دایر است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .