عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش پرورش استان و کتابخانه های عمومی گلستان

در نشست کتابخوان از سری برنامه های جنبی دوازهمین نمایشگاه کتاب گلستان صورت پذیرفت:

انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش پرورش استان و کتابخانه های عمومی گلستان

انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش پرورش استان و کتابخانه های عمومی گلستان

در نشست کتابخوان از برنامه های جنبی دوازهمین نمایشگاه کتاب گلستان تفاهم نامه ای بین آموزش پرورش استان و کتابخانه های عمومی گلستان در عصر چهاشنبه 18 مهر ماه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان در این مراسم به انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: ترجیح بر این بود که تفاهم نامه در بزرگترین رخداد فرهنگی استان منعقد شود.

محمد قوانلو در نشست کتابخوان از برنامه های جنبی دوازهمین نمایشگاه کتاب گلستان، اظهار کرد: این تفاهم نامه ویژه دانش آموزان و معلمان استان است.

وی با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم نامه ماراتن کتابخوانی از روستاهای استان آغاز می شود، افزود: این دوره از رقابت ها را هیات متشکل از سه دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش گلستان و نهاد کتابخانه های استان داوری می کند.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های استان، افراد برگزیده از مسابقات کتابخوانی روستاها به مرحله شهرستانی و سپس استانی راه می یابند.

وی با بیان اینکه این رویکرد تاکنون در کشور اجرا نشده و گلستان به عنوان پایلوت اقدام به اجرای آن کرده، افزود: درصورت موفقیت طرح، در کشور هم این نوع رقابت ها اجرا می شود.

قوانلو مسابقات کتابخوانی را کار فرهنگی پرمحتوا برای دانش آموزان دانست و اضافه کرد: این دوره از رقابت ها برای معلمانی که سرگروه های آموزشی هستند هم پیش بینی شده است.

وی استقبال معلمان را از مسابقات کتابخوانی در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس امسال در مسابقه کتابخوانی معلمان و سرگروه های آموزشی هم دیده شدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان گلستان را دارای ظرفیت خوبی در حوزه کتابخوانی اعلام کرد و افزود: خوشبختامه این بستر در استان وجود دارد اما باید اقدامات انگیرشی هم برای استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره نهادکتابخانه های استان به تنهایی قادر به ترویج فرهنگ مطالعه نخواهد بود، اضافه کرد: بر همین اساس نیاز است تا سایردستگاه ها در کنار این نهاد قرار بگیرند.

قوانلو ضمن یادآوری این نکته که امروز با سی و یکیمن مدیر استان تفاهم نامه منعقد می شود، افزود: در هفته آینده با مدیرکل کمیته امداد هم این تفاهمنامه منعقد می شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم ترویج فرهنگ مطالعه را از جمله اهداف این نهاد دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ارتباط و فعالیت دو دستگاه منسجم ترخواهد شد.

احسان گوهری راد ضمن ابراز امیدواری افزایش سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: تلاش می شود پس از این رخداد بتوان بیش از گذشته به قشر کودک و نوجوان کمک کرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .