عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از اراضی دولتی رفع تصرف شد

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان:

در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از اراضی دولتی رفع تصرف شد

در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از اراضی دولتی  رفع تصرف شد

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت : در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از ارضی دولتي رفع تصرف شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : محمود تیموری سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت : زمینهای تصرف شده در شهرهای مختلف استان از جمله گنبد ، بندرگز،گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و ازطريق عوامل يگان حفاظت از اراضي  اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف گردید.

وی افزود: در همين راستا حدود 18500 متر مربع نيز از زمينهاي دولتي كه اشخاص مختلف در شهرستانها اقدام به تهيه سند و بهره برداري نموده بودند از طريق مراجع قانوني و اجراي حكم قطعي خلع يد و از متخلفين مطالبه اجرت المثل و در نهايت انتقال سند به نفع دولت شده است .

سرپرست معاونت املاك وحقوقي راه و شهرسازي گلستان ادامه داد : هزارو هفتصد هکتار اراضی دولتي ،تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان  قرار دارد.كه براي توسعه همه جانبه شهرهاي استان در آينده پيش بيني شده ودر موقع لزوم به متوليان امر واگذارمي گردد .

تيموري اظهار داشت در سال 96 حدود 80 هزار متر مربع از زمينهاي تحت اختيار به سازمانها و دستگاههاي دولتي جهت اجراي سياستهاي توسعه شهري واگذار شده كه اين رقم در شش ماهه نخست سالجاري به يكصدو سيزده هزارمتر مربع افزايش پيدا كرده است .

وي عملكرد يگان حفاظتي از اراضي دولتي را در استان گلستان خوب توصيف نمود و افزود : یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان از تیر ماه سال 96 با هدف حفاظت از اراضي دولتي و پیشگیری از زمین خواری ،تعرض  و تصرف اراضي ، با مساعدت مقامات قضایی و انتظامی شروع به کار کرده است و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدي به اراضي دولتي تحت اختيارتوسط اشخاص حقيقي و حقوقي  اين اداره كل از طريق قانوني برخورد خواهدنمود . 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .