عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 5 اثر تاریخی وفرهنگی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد


5 اثر تاریخی وفرهنگی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

5 اثر تاریخی وفرهنگی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

علیرضا حصار نوی, رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر از ثبت پنج اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر, علیرضا حصار نوی ضمن اعلام این خبر افزود: در جلسه که  11 مهر ماه  97  با  دستور  رسیدگی به پرونده های میراث غیر منقول به ریاست محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، دکتر فرهاد نظری مدیر کل ثبت اثار ، دکتر احمدی  مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، دکتر نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران ، معاون میراث فرهنگی استان گلستان و جمعی از کارشناسان دفتر ثبت  استان برگزار شد استان گلستان 38 پرونده را در حوزه های محوطه و بنا مطرح کرد  که با کسب اکثریت آرا ، این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید .
وی افزود: از این 38 اثر،  5 اثر مربوط به شهرستان آزادشهر می باشد که این آثار شامل  تپه نوده خاندوز - زیتون تپه - پل نوده خاندوز - پل غزنوی و کاخ پهلوی واقع در روستای خوش ییلاق , و جمع تعداد آثار ثبتی این شهرستان به 36 عدد رسید.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: با ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی، اعتبار لازم برای انجام برنامه های مرمتی، مطالعاتی و حفاظتی تامین می شود و هماهنگی و همکاری بیشتر مالکان قانونی برای ارائه آگاهی از نحوه خرید و فروش و ساخت و سازها در عرصه و حریم آثار ثبتی صورت خواهد پذیرفت.
شهرستان 96 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان دارای 69 اثر تاریخی, فرهنگی و طبیعی است که بافت تاریخی روستای فارسیان, ازدار تپه, نظام آباد و جنگل بن قلعه از جمله آنها محسوب میشود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .