عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار و نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاران اداره کل


دیدار و نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاران اداره کل

دیدار و نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاران اداره کل

دیدار و نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان در شامگاه سه شنبه ٢٤ مهر ماه در تالار نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای نشست ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه ، گفت: در روزگاری که فرهنگ میدان جنگ شده است و با انواع ابزار فرهنگی و هنری، آماج حملات جنگ نرم و ناتوی فرهنگی قرار گرفته ایم، به باور بنده افسران انی جنگ نابرابر، شما کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمان فرهنگ و هنر و رسانه اید.

وی افزود: شما کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمان فرهنگ و هنر و رسانه اید و فراهم آورندگان زمینه و بستر برای تولید آثار و کالاهای فرهنگی و هنری فاخر و پیام دار و متعهد و شورآفرین و نشاط بخش هستید.

در ادامه نشست موضوع تبدیل وضعیت کارکنان قرار دادی، بیمه تکمیلی کارکنان، تسهیلات کم بهره با نیت مساعدت با حفظ حرمت کارکنان، رفاهی و افزایش فوق العاده جذب، نیروی شرکتی،پروژه های عمرانی نیمه کاره در سطح استان توسط نماینده کارکنان مطرح شد.

همچنین حضور مستمر مدیران به استان، کمک به تجهیز و مرمت بناهای فرهنگی و هنری، افزایش سطح اعتباری انجمن ها، حمایت ویژه از اجرای برنامه های فرهنگی ویژه مناطق محروم و مرزی، کمک به تحقیق و پژوهش درباره مفاخر فرهنگی استان، حمایت برای اعزام گروه ها به خارج کشور، برپایی همایش علمی مفاخر و مشاهیر، حمایت از موسیقی اقوام، جام باشگاه کتابخوانی از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

در پایان نشست و پس از استماع سخنان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشکر از کارکنان به عنوان خادمین عرصه فرهنگ و هنر ، گفت: حضور و نشست با همکاران در استان ها مجالی را پدید می آورد تا بتوانیم با شنیدن سخنان آن ها قدم های توسعه محوری را برای فرهنگ و هنر برداریم.

وی به تبیین و نیاز به نقشه راه در انجام فعالیت ها اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون به ده استان سفر کرده ایم و در هر استان ادارات کوشیده اند با بهره مندی از ظرفیت استانداری و دیگر دستگاه ها و مشخص کردن اهداف و جایگاه خود قدم هایی را بردارند.

وی ضمن تاکید به منزلت پیدا کردن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان ها، اظهار داشت: زمانی فعالیت ها ما دیده می شود که جایگاه ادارات ما در سطح هر استان مشخص و تقویت شود.

صالحی از وجود ٢٤٠٠ نیروی قراردادی در ادارات سراسر کشور گفت و ادامه داد:تلاش هایی برای تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی، برابری معیشتی و ارتقاء شغلیانجام گرفته شده است و می کوشیم رفته رفته این موضوع را سامان ببخشیم و دغدغه ها و امنیت شغلی آن ها را کاهش دهیم.

وی به مسئله افزایش فوق العاده کارکنان و نامه نگاری ها برای بهبود آن اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که بتوانیم منابع کافی را برای این مهم فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه به تفاهم نامه منعقد شده با استانداری گلستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با محقق شدن مفاد تفاهم نامه بتوانیم فضای بهتری را برای فرهنگ و هنر گلستان فراهم آوریم.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .