عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدارمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانداران آزادشهر و مینودشت


دیدارمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانداران آزادشهر و مینودشت

دیدارمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانداران آزادشهر و مینودشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در صبح روز دوشنبه 7 آبان ماه به دیدار فرمانداران آزادشهر و مینودشت رفت و پیرامون توسعه و مسائل فرهنگی و هنری آن شهرستان ها به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این دیدار، گفت: 5 پروژه مهم در سطح شهرستان های استان در حال پی گیری است که اولویت تکمیل این پروژه ها با شهرستان آزادشهر و کردکوی خواهد بود و ادامه ساخت و تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی آزادشهر از محل اعتبارات ملی آغاز خواهد شد.

وی افزود: 19 طرح نیمه تمام در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از 5 درصد تا بالای 50 درصد وجود دارد که در طول 12 سال است به صورت نیمه کاره رها شده و تلاش داریم تا این پروژه ها را تعیین تکلیف کنیم.

این مدیر استانی بیان داشت: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم نامه ای با استاندار گلستان منعقد شد که در تمام حوزه های فرهنگی، هنری، کانون مساجد، مطبوعات و غیره طی 3 سال با اعتبار بالغ بر 43 میلیارد تومان تحول خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: طی رایزنی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فرصت برای تنها استان گلستان فراهم شده تا بتوانیم در شهرها و یا روستاهایی که فضای مناسب داشته باشند، سینمای سیار برپا شود و فیلم های خوب خانوادگی و آموزشی روی پرده نمایش داده شود.

کشمیری گفت: همچنین شهرهایی که بتوانند فضای 5.10 با سقف بلند ایجاد کنند،سالن پلاتو برای فعالیت های نمایشی و تمرین تئاتر ،آماده شود امکانات آن با اعتبار بین 200 تا 250 میلیون تومان از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز شود و این آمادگی برای 14 شهرستان گلستان فراهم است.

وی ابراز کرد: با توجه به تنوع اقوام مختلف در استان گلستان طرحی به نام، " گلستان،پایتخت فرهنگی اقوام" به وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد شده که با تصویب آن می توانیم هفته های فرهنگی در ایران و دنیا داشته و ظرفیت های مختلف اقوام را بررسی و شناسایی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دیداری با هنرمند و پیشکسوت شهرستان آزادشهر در حوزه نویسندگی و شاعری به نام محمد ابراهیم شیخ ویسی داشتیم که وی 4 کتاب تالیف و 4 کتاب دیگر در دست چاپ دارد و با مشکلاتی مواجه بود که اداره کل ارشاد چاپ یک کتاب این نویسنده را بر عهده گرفت و قرار شد با انتشارات قم در حوزه چاپ کتب وی با تخفیف و شرایط ویژه رایزنی هایی انجام شود.

سید رسول حسینی، فرماندار آزادشهر در این نشست اظهار داشت: مسیر روستای قزلجه آق امام به گنبدکاووس از مسیر روستای قول حاجی با اعتبار بیش از 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در مراحل نهایی بهره برداری است که این مسیر را 7 کیلومتر کوتاهتر می کند.

وی افزود: در روستاهایی که مکان هایی مانند مدارس،مساجد و دیگر مکان هایی که سالها پیش ساخته شده و بلا استفاده قرار دارد، با اعتبار 10 میلیون تومان نوسازی و قابل استفاده می شود و وسایل ورزشی آن از قبیل توپ، دارت، فوتبال دستی، رینگ تجهیز شده تا به عنوان یک فضای ورزشی و تفریح مفرح و سالم در اختیار جوانان و اهالی روستا قرار گیرد.

فرماندار آزادشهر بیان داشت: اقدامات خوبی در روستای رحیم آباد و وامنان در حوزه طرح هادی، بسته های فرهنگی و اقدامات عمرانی صورت گرفته و در روستای وامنان با مشارکت اهالی شاهد ساخت و احداث کتابخانه مجهز و استاندارد، حسینیهو دیگر پروژه های عمرانی بودیم و این روستا در حوزه اشتغالزایی و تولید زعفران یکی از روستاهای مطرح کشوری می باشد که گردش مالی سالانه آن 12 میلیارد تومان است.

سید رضا طباطبایی،فرماندار مینودشت در این نشست اظهار داشت: تجهیز نیروی انسانی متخصص در حوزه فرهنگی مقوله بسیار مهم است زیرا این نیروها تربیت کنندگان فرزندان کشور در حوزه فرهنگی هستند و خود باید شاخص های رفتاری و کاری خوبی داشته باشند.

وی افزود: بعضی از دستگاه های اجرایی متولی برنامه های فرهنگی در سازمان و یا اداره خود هستند که می توان با همکاری انجمن های فرهنگی هنری این فعالیت ها انجام شود تا منبع درآمدی برای این انجمن ها بوده و هم این فعالیت ها نمادین نبوده و با برنامه ریزی دقیق برگزار شود.

فرماندار مینودشت در پایان، گفت: بسیاری از پیام های فرهنگی و فرهنگ سازی بسیاری از موارد در جامعه با اجرای سرود، نمایش، تئاتر و جنگ های شادی می توان به افراد جامعه آموزش داد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .