عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست بررسی مسائل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد


نشست بررسی مسائل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد

نشست بررسی مسائل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد

نشست بررسی مسائل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس با حضور نماینده مردم شهرستان گنبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه گنبد کاووس،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسئولان در روز دوشنبه 7 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قرجه طیار نماینده مردم شهرستان گنبددر مجلس شورای اسلامی، گفت: با وجود اهمیت به سزایی که فرهنگ در جامعه دارد آنگونه که در شأن مردم و شهرستان است کاری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ به قدری مهم و حساس است به صورتی که کشورهای استکباری برای تخریب یک کشور حوزه فرهنگ را نشانه می‌گیرند.

وی افزود: متاسفانه با اینکه اقدامات عمرانی خوبی در طول انقلاب اسلامی در کشور انجام شده، اما در حوزه فرهنگ اقدامات آن‌چنانی صورت نگرفته و جز یک سالن ارشاد که استاندارد نیست و جز سالن اجتماعات کارآیی دیگری ندارد و نیاز هنرمندان را در اجرای برنامه های نمایش تئاتر و سایر برنامه های فرهنگی نیاز این حوزه را تامین نمیکند.

طیاردر ادامه تصریح کرد: با توجه به تنوع قومیتی و فرهنگی شهرستان و اینکه بلحاظ وسعت یک چهارم استان را در برگرفته و بزرگترین شهرستان استان گلستان محسوب می شود اما از نظر امکانات و تجهیزات فرهنگی در فقر مطلق به سر می برد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گنبدکاووس بزرگترین شهر استان گلستان در بسیاری از حوزه‌ها موفق عمل کرده اما در حوزه فرهنگ دچار مشکلات زیادی هستیم و باید فعالیت‌ها و کارهای زیربنایی صورت گیرد.

قرجه طیار در خاتمه با تاکید بر برطرف شدن نیازهای فرهنگی و تجهیزات و امکانات شهرستان گنبد کاووس به مدیر کل فرهنگ و ارشاد گفت: شهرستان گنبد کاووس در بسیاری از مسائل فرهنگی و هنری مقام اول را در کشور بعضا در جهان کسب کرده است و در جشنواره های مختلف کشوری مقام اول را دارد همچنین در حوزه ورزش پایتخت والیبال و سوارکاری کشور و خاورمیانه محسوب می شود و قهرمانان زیاد استانی، کشوری و جهانی دارد اما کاری که در خور شأن شهرستان و مردم گنبد کاووس باشد در حوزه فرهنگ صورت نگرفته است.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به ظرفیت‌های گنبدکاووس در ایجاد گذر فرهنگی و هنری، گفت: در ایجاد گذر فرهنگی و هنری در گنبدکاووس کافی است تا در یک محله قدیمی و در فضای قدیمی و تاریخی تولید اشتغال فرهنگی شود و چند نفر از هنرمندان در این فضای ایجاد شده حضور داشته و فعالیت کنند.

وی افزود: با این فعالیت‌ها و ایجاد گذر فرهنگی هنری می‌توان تسهیلات خوبی را از وزارت ارشاد برای کارهای فرهنگی در شهرستان دریافت کرد.

در ادامه وی ضمن اشاره به نقش هنر و فعالیت های فرهنگی و هنری، ابراز داشت: ۳۰ گروه نمایشی در گلستان فعالیت دارند و اگر شهرداری فضایی را ایجاد کند وزارت ارشاد نیز این مکان را برای گروه‌های نمایشی و اجرای نمایش تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تجهیز می‌کند تا به عنوان سالن پلاتو بتوان از آن استفاده کرد.

کشمیری در خاتمه ابراز داشت: : امسال استقبال خوبی در حوزه نمایشگاه کتاب گلستان شد، در این نمایشگاه ۳ میلیارد تومان کتاب و ۸۰۰ میلیون تومان بن به فروش رفت و ۱۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .