عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره ها فرصتی مغتنم برای ورود هنرمندان به جامعه صنعت پویانمایی است


جشنواره ها فرصتی مغتنم برای ورود هنرمندان به جامعه صنعت پویانمایی است

جشنواره ها فرصتی مغتنم برای ورود هنرمندان به جامعه صنعت پویانمایی است

دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی در آیین اختتامیه این جشنواره، گفت: جشنواره هایی از این دست علی رغم کاستی های فراوان بستر بسیار مناسب و فرصت مغتنمی به شمار می آیند که هنرمندان در آن وارد شوند و خودشان را تدریجا به جامعه صنعت پویا نمایی معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد ظریف افزود: جشنواره های متعددی در گوشهو کنار کشور برپا می شوند و آن ها ظرفیتی را ایجاد می کنند و حال با توجه به چگونگی ارتقاء این رخدادها و ارتقایی که منجر به تولید شغل و کار می شود باید از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید بخش های اختصاصی دراین جشنواره ها کم کم پدید بیایند و بدان توجه شود، گفت: به عنوان نمونه بخش متحرک سازی، سبک بصری، جلوه های تصویری و حتی موسیقی وارد این حوزهشود و حسن این اتفاق این است که هنرمندان متخصص در هر حوزه تدریجا معرفی می شوند و کم کم شبکه ای از هنرمندان متخصص در سطح کشور بوجود می آید و می توانند حتی دورادور با یکدیگر و برای یکدیگر کار کنند.

وی تصریح کرد: پس شایسته است در خود جشنواره ها تدریجا تخصص گرایی ایجاد شود و افراد متخصص به یکدیگر معرفی شوند و بتوانند به صورت شبکه ای با هم کار کنند.

ظریف ادامه داد: در جشنواره های خاص و موضوعی مثل پویانمایی رضوی بعضا هر ساله با آثاری تکراری روبرو می شویم و این موضوع «تکرار» پاشنه آشیلی می شود برای خرده گرفتن برخی صاحب نظران، اما این یک ایراد صرف نیست.

وی پیرامون این موضوع تاکید کرد: سیاست گزاراننباید به دنبال عمومی کردن جشنواره ها بروند و کم کماز موضوع تخصصی خود خارج بشوند و بخش آزاد را هم وارد این حوزه ها بکنند که اگر اینگونه بشود ما با یک سری جشنواره های درجه چندم روبرو می شویم در حالی که با موضوع آزاد خیلی بهتر از آن را مثلا در یک نقطه داریم که اجرا می شود. در نتیجه شایسته است جشنواره های خاص با موضوع خاص؛ این خاص بودن خود را حفظ بکنند و با این محدودیت ایجاد شده بستری را برای خلاقیت شرکت کنندگان پدید آورند.

ظریف در پایان، اظهار کرد: سالیانه نزدیک به سی میلیون نفر به نیت زیارت به مشهد می آیند و هر کدام از این افرادقصه ای دارند و می توانند موضوع یک اثر شوند و نباید هنرمندان خود را به چند داستان و روایت خاص محدود بکنند و هنرمندان باید بکوشند بیشتر به مفاهیم و موضوعات توجه نشان دهند و تا این خاص بودن جشنواره حفظ شود.

شایان ذکر است دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در تاریخ ٢١ و ٢٢ آبان ماه به میزبانی استان گلستان برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .