عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش حریق منابع طبیعی در نیمسال نخست ۹۷

فرمانده یگان حفاظت ازسازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

کاهش حریق منابع طبیعی در نیمسال نخست ۹۷

 

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور در نیمسال نخست 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشت ۳۷ درصد کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ؛ سرهنگ قاسم سبزعلی در دومین گردهمایی حریق جنگل های شمال کشور به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان گلستان گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور در نیمسال نخست 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت.

 

سبزعلی با اشاره به اینکه چالش های جدی در حوزه اب ، خاک، وهوا داریم، برای رسیدن به هدف اصلی مان حفاطت از جنگلها و مراتع هدف گذاری و آسیب شناسی داشته باشیم و با مدیریت و برنامه ریزی صحیح به نتیجه مطلوب برسیم.

 

سبزعلی ادامه داد: با داشتن انسجام بین بخشی میتوان شاهد کاهش تخریب و اسیب به عرصه های ملی باشیم‌.
فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 150 میلیارد ریال از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، به بخش حفاظت و مراقبت از جنگل ها اختصاص دارد است.

وی افزود: با تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش حفاطت و مراقبت از جنگل ها برای افزایش دکل های دیدبانی، پیش بینی و پیشگیری از حریق های جنگل ها و مراتع، ذخایر آبی، گشت و مراقبت از جنگل ها و مرتع ، افزایش پهباد هاو تجهیز کردن ارتباطات رادیویی برنامه ریزی می شود.

سبزعلی تاکید کرد: دست اندازی حاشیه نشینان جنگل ها به عرصه های طبیعی به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی این مردم هست که با فرهنگ سازی و توانمند سازی جوامع محلی و مشارکت مردم این مشکل برطرف میشود.

وی تصریح کرد: لایحه حمایت از جنگلبانان و محیطبانان به مجلس ارایه شده و انشالا هر چه سریعتر به نتیجه خواهد رسید .

سبزعلی یادآور شد: بهره گیری از حضور مردم، آموزش و آگاه سازی همه مردم مهمترین ضرورت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .