عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار با خانواده شهید علاء الدین به یاد شهدای 5 آذر گرگان


دیدار با خانواده شهید علاء الدین به یاد شهدای 5 آذر گرگان

دیدار با خانواده  شهید علاء الدین به یاد شهدای 5 آذر گرگان

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان به یاد شهدای پنجم آذر گرگان به دیدار خانواده یکی از شهدای آن روز در عصر روز دوشنبه 5 آذر ماه رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان به دیدار خانواده معزز شهید « ابوالقاسم(جعفر) علاءالدين » رفتند.
مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گفت: قیام پنجم آذر سال ۱۳۵۷ گرگان از حوادث بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم گرگان به فرمام امام خمینی (ره) در مقابل حمله مزدوران رژیم شاه به حرم مطهر امام رضا (ع) قیام کردند.
وی ادامه داد: شهدای 5 آذر برگ زرین و افتخاری بر تارک تاریخ گرگان است و امروز وظیفه داریم این رخداد مردمی را به طور صحیح برای نسل جوان تبیین کنیم.
شایان ذکر است چهل سال پیش در پنجم آذر ماه 57 مردم این دیار گرگان برای دفاع از حرم امام رضا (ع) که مورد جسارت ماموران رژیم پهلوی قرار گرفته بود به خیابان ها آمدند تا تظاهرات نمایند اما با رگبار گلوله ماموران مواجه شدند که در پی آن 14 نفر شهید و حدود 200 نفر مجروح شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .