عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح زمستانه راهداری در242کیلومتر راه های برفگیر کلاله


اجرای طرح زمستانه راهداری در242کیلومتر راه های برفگیر کلاله

اجرای طرح زمستانه راهداری در242کیلومتر راه های برفگیر کلاله

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کلاله درشرق استان گلستان گفت: امسال طرح زمستانه راهداری در 242 کیلومتر از گردنه ها و جاده های برفگیر این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به نقل از ایرنا، "قاسم دبوری فریمانی" در نشست هماهنگی اجرای طرح زمستانه راهداری شهرستان اظهارداشت: این طرح از 15 آذر ماه با هدف ایمن سازی، سهولت در تردد خودروها، از بین بردن عوامل بروز حوادث ترافیکی در گردنه ها و جاده های کوهستانی و نیز تمامی راه های شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاله 460 کیلومتر جاده فرعی و اصلی دارد، ادامه داد: از این میزان، 242کیلومتر جاده برفگیر و گردنه های صعب العبور کوهستانی شامل 'اجن بولوک، صالح آباد، کاظم خوجه، گونیلی، یکه قوز، قوشه چشمه، زاو خوجه یاپاقی، سوار، اورجنلی، عزیزآباد، یل چشمه، گچی سو و خالدنبی از توابع دو بخش مرکزی و پیشکمر شهرستان است.
دبوری فریمانی به آسیب های زیست محیطی نمک پاشی جاده های برفگیر نیز اشاره کرد و گفت: با این وجود، برای جلوگیری از یخبندان و پیشگیری از هرگونه حوادث جاده ای در برخی محورها به همراه شن و ماسه از نمک نیز استفاده می شود.

وی اضافه کرد: به منظور رعایت استاندارد در میزان استفاده از نمک در محورهای برفگیر، راهداری کلاله به امکانات مکانیزه نمک پاشی جاده ها تجهیز شده که این امر به کاهش نمک مورد استفاده به هنگام یخبندان کمک می کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کلاله ادامه داد: امسال در اجرای طرح زمستانه راهداری علاوه بر خودروها و تجهیزات فنی سبک، از 11 دستگاه ماشین آلات سنگین مانند برف روب، یدک کش، بولدوزر و گریدر استفاده می شود.
دراین نشست برخی افسران و کارشناسان پلیس راه، پلیس راهور، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و بخشداران کلاله نیز حضور داشتند و برهمکاری با پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در دو راهی گلیداغ - چاتال و مراوه تپه، اورژانس 115، بیمارستان رسول اکرم (ص)، آتش نشانی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای طرح راهداری زمستانه و کمک به حادثه دیدگان احتمالی تاکید شد.

شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان دارای دو شهر و 116 روستا است

.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .