عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

دکتر احمد نصرتی مدیر درمان گلستان در همایش آغاز طرح نسخه الکترونیک :

حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، همایش آموزشی تبدیل نسخه دستی به نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی کاغذی، با حضور پرشور وحداکثری جامعه پزشکی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان گلستان برگزار شد.
دراین همایش که جمع کثیری از پزشکان در حوزه های کلینیکی وپاراکلینیکی و داروسازان استان حضور داشتند دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ضمن خیر مقدم به فرهیختگان ونمایندگان جامعه پزشکی استان با تاکید بر چهار محور تبیین شده توسط مرحوم دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان مبنی بر قانون مداری ، برنامه محوری ، پاک دستی و پاسخگویی ، افزود: جلسه حاضر مبتنی بر این استراتژیهاست و ما مکلفیم به شما پاسخگو باشیم وبدلیل تاخیر در پرداختها عذر ما را پذیرا باشید و بدانید که سازمان تامین اجتماعی سازمانی بزرگ و با برنامه است که مطالبات زیادی از دولت و کارفرمایان دارد که بنا به شرایط جامعه در حوزه اشتغال و تحریم وسایر شرایط که همه مطلعیم وصول مطالبات با تانی و به آرامی صورت می گیرد ولی ما مقید هستیم که در پیگیری مطالبات شما عزیزان هیچ کوتاهی وقصوری نکنیم.

 

وی حذف دفترچه های درمانی را برنامه ای ملی معرفی کرد که سازمان تامین اجتماعی از سه سال قبل آغاز کرده و به مرور در کل کشور فراگیر نموده است و گفت : حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

وی بودجه استان را بسیار خوب دانست ومشکل را نه در اعتبار بلکه در نقدینگی دانست که متاثر از شرایط کلی کشور است.

دکتر نصرتی افزود: طرح نسخه الکترونیکی درسازمان تامین اجتماعی آغاز شده و سایر سازمانهای بیمه گر نیز بدنبال اجرای این طرح هستند.

دکتر نصرتی تعداد مراکز و پزشکان طرف قرارداد در استان را 1308 مرکز بیان کرد وافزود: درسال گذشته 7 میلیون نسخه در دفتر اسناد پزشکی بررسی شده است.

مدیر درمان استان ضرورت اجرای این طرح را پیرو طرح پیاده سازی طرح دولت الکترونیک دانست و مزایای ملی آن را بسیار زیاد دانست و صرفه جویی در وقت بیماران وپزشکان و افزایش صحت ودقت اطلاعات و گزارش گیری آسانتر ودقیق تر را از جمله این مزایا دانست.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه اشتباه در خواندن نسخ سالانه 3هزار نفر را در کشور به کام مرگ می کشاند و اگر این طرح موجب حذف این آمار شود گویای ارزش بسیار زیاد طرح خواهد بود و این سیستم به حفظ حرمت و احترام جامعه پزشکی کمک خواهد کرد تا شاهد درخواستهای غیر علمی از سوی بیماران نباشیم.

دکتر زینلی رئیس دفتر اسناد پزشکی استان گلستان نیز از حضور بموقع پزشکان تقدیر کرد و تاکید کرد که به جهت اطلاع رسانی بهتر همایش مشابهی در شرق استان نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمینه های طرحهای آی تی سازمان تامین اجتماعی که در استان اجرا شده است طرح نسخه الکترونیک را طرحی روان و سهل الوصول دانست.

وی با تاکید بر اینکه 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و سلامت این جمعیت به عهده سازمان است.

دکتر زینلی تغییر وتحول در حوزه سلامت را مفید دانست وحرکت از سیستم های سنتی به سمت الکترونیک را متضمن افزایش کیفیت درمان و نهایتا سلامت بیمه شدگان دانست.

وی این حرکت را پیرو موجی دانست که در جامعه و در عصر ارتباطات و اطلاعات رخ داده است دانست و افزود : ما نمی توانیم در دنیایی که همه سطوح آن هوشمند شده است سنتی عمل کنیم و ناچاریم که خود را با دنیای متحول فعلی همراه کنیم و در حوزه سلامت باید نگاه ملی داشته باشیم.

مهندس کتابی معاون نوآوری و طرحهای دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان کارشناس و معرف طرح در ابتدای سخنان خود به جهت تاکیدی که مدیر عامل فقید سازمان براجرای این طرح داشت یادی از ایشان نمود و برای شادی روحش از خداوند متعال طلب نغفرت نمود.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک در سال 1394 از استان یزد آغاز شد و اکنون شاهد راه اندازی طرح در بیست وششمین استان هستیم.

وی با بیان تاریخچه ای از طرح نسخه الکترونیک به راه اندازی طرح در مراکز ملکی سازمان در سال 95 اشاره کردو گفت : اکنون علیرغم انتظار ما بیش از 95 درصد از ویزیتهای سرپایی مراکز ملکی به صورت الکترونیک تجویز می شود و در بسیاری از استانها صددرصد نسخ الکترونیک است.

مهندس کتابی افزود : در مراکز ملکی سازمان پیاده سازی طرح با مشکلی مواجه نشد و از سویی دیگر مزایایی را نیز به همراه داشت .

از جمله مزایای این طرح می توان به این موارد اشاره نمود:

اجرای قوانین بالا دستی ، صرفه جویی در مصرف کاغذ ، حفظ سوابق درمانی بیماران به صورت دقیق والکترونیک وجلوگیری از مخدوش شدن آن ، صرفه جویی در زمان پزشک وبیمار ،‌ امکان دریافت و تکمیل داروهای تجویز شده در یک نسخه از بیش از یک داروخانه ،‌ امکان اصلاح و ویرایش آنلاین نسخ، امکان درج حساسیتهای دارویی ، نشان دادن تداخلات دارویی ، پرداخت 60 درصد نسخ تجویز شده تا فردای روز ویزیت و ...

وی همچنین به پشتیبانی طرح با تلفن 1420 از ساعت 8 تا 20 اشاره کرد وافزود: پشتیبانی و رفع مشکلات سیستم در هر زمانی از شبانه روز توسط کارشناسان پیگیری می شود و در کوتاهترین زمان برطرف می شود.

درادامه همایش خانم مهندس ساروخانی از کارشناسان دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی تلاش کرد تا نحوه کار با سامانه را به طور کامل تشریح نماید.

ضمنا به پزشکان حاضر لوح فشرده ای درابتدای ورود به همایش تحویل شد که مشتمل بر آموزش طرح و نرم افزارهای مورد نیاز می باشد.

در پایان همایش ، حاضرین سئوالات وابهامات خود در زمینه طرح را بیان وپاسخ دریافت نمودند.


حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.

حرکت از روشهای سنتی به روشهای الکترونیک امروزه یک ضرورت است نه یک انتخاب.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .