عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد 14 درصدی جابه جایی کالا در گلستان

طی 8 ماه گذشته صورت گرفت:

رشد 14 درصدی جابه جایی کالا در گلستان

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: طی 8 ماه گذشته سال 1397، بیش از 4 میلیون و 300 هزار تن بار با 415 هزار سرویس در داخل و خارج استان جابه جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد از نظر سرویس و 11 درصد از نظر تناژ رشد را نشان می دهد.

"محسن یازرلو" در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل متبوع در گرگان گفت: بیشترین کالای جابجا شده از استان شامل انواع آجر و آرد، گندم، سیب‌زمینی، سیمان، کاه، کلزا، کنجاله و گازوئیل و نفت و گاز بوده است.

وی تعداد ناوگان باری گلستان را 8 هزار و 919 دستگاه وسیله از نوع سبک و سنگین با میانگین سنی 15.58 عنوان و اظهارکرد: وضعیت ناوگان باری استان نسبتاً به روز بوده منتهی بحث نوسازی ناوگان در راستای بهینه سازی و افزایش اثربخشی ناوگان در دستور کار قراردارد.

وی، تعداد راننده باری فعال در استان گلستان را نیز، 11 هزار و 976 اعلام کرد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، تعداد شرکت های حمل و نقل کالا در استان را 76 شرکت خواند و افزود: از این تعداد 56 شرکت خصوصی،3 شعبه شرکت دولتی و 15 شرکت تعاونی می باشد.

یازرلو افزود: این شرکت ها به طور میانگین روزانه بیش از هزار و 500 کامیون کار حمل و نقل کالا به اقصی نقاط کشور را انجام می دهند و به همین تعداد هم کامیون وارد استان می شود.

به گفته وی، حمل و نقل جاده‌ای در بین بخش های مختلف حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و دریایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که 90 درصد از حمل و نقل کالای کشور از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام می‌پذیرد و این مسئله با توجه به کشاورزی بودن استان گلستان بعنوان دومین تولید کننده گندم کشور به لحاظ استراتژیک بودن محصول، نیاز به مدیریت حمل و نقل و مدیریت زمان دارد تا هیچگونه خللی به اضلاع مختلف سهیم در این حوزه وارد نشود.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .