عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان برگزار شد


نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان برگزار شد

نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان برگزار شد

نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه گلستان، رییس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان گلستان و اصحاب رسانه استان در صبح پنج‌شنبه 13 دی‌ماه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست با یاد خداوند و آرزوی آنکه قرآن هیچ‌گاه مهجور نباشد و با آن زندگی کنیم، گفت: در سال گذشته بیش از 3500 نفر شرکت‌کننده داشتهدر این رخداد معنوی شرکت داشته‌اند که از میان آن‌ها 1500 نفر موفق به کسب گواهی‌نامه قبولی شدند.

وی در ادامه ضمن اشاره به کسب رتبه اول استان گلستان در سطح کشور در میزان شرکت‌کننده در این آزمون، ادامه داد: این آزمون امسال در 9 اسفندماه سال جاری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل آموزش و پرورش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و صداوسیمای استان گلستان برگزار خواهد شد.

این مدیر استانی با تأکید بر اینکه امسال می‌کوشیم باکیفیت بیشتری این آزمون را برگزار نماییم تا بتوانیم همچنان رتبه نخست کشوری را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام این آزمون از 5 دی‌ماه تا 5 بهمن‌ماه است.

وی درباره اهداف برپایی این آزمون، اظهار کرد: تقویت انسجام و وحدت بین سازمان و نهادهای قرآنی در انجام فعالیت‌ها و وظایف قرآنی در جامعه، ایجاد انگیزه در جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان برای فراگیری مفاهیم قرآن و عترت ازجمله اهداف برپایی این آزمون است.

عادله کشمیری، افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس و مؤسسات قرآن کریم، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآن به ویژه در گروه نوجوانان و جوانان، به‌روزرسانی و تکمیل بانک اطلاعات جامع قرآنی نیز از دیگر اهداف برگزاری این رخداد معنوی به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات مشخص می‌کند که قرآن آموزان در مدارس و مؤسسات در دوره‌هایی که گذرانده‌اند چقدر توانسته‌اند آموزش‌ها را خوب فرابگیرند.

وی در پایان ضمن به میزبانی سومین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی آیات و تلاش برای برپایی قرائت خانه‌های دائمی قرآن کریم ،گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.quaranedu.irمراجعه نمایند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .