عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکتهای دانش بنیان، تولید کنندگان و صادرکنندگان


حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکتهای دانش بنیان، تولید کنندگان و صادرکنندگان

جلسه تشریح وظایف حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکتهای دانش بنیان، تولید کنندگان و صادرکنندگان برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، این جلسه با حضور دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اتاق بازرگانی و خانه صنعت، جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

 دکتر بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست به معرفی صندوق، تشریح خدمات و تسهیلاتی که توسط صندوق به شرکتها، تولید کنندگان و صادر کنندگان ارائه می شود پرداخت.

 سلطانی گفت : خدمات صندوق در قالب کمک هاي حمایتی،انواع تسهیلات و مشارکت است که در چارچوب مقررات و ضوابط مصوب به متقاضیان ارائه خواهدشد.

 دکتر بهزاد سلطانی گفت: صندوق نوآوري و شكوفايي به منظور كمك به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، تكميل زنجيره ايده تا بازار و تجاري‌سازي نوآوري‌ها، دستاوردهاي پژوهشي و اختراعات و كاربردي نمودن دانش از طريق ارايه كمك‌ها و خدمات مالي و پشتيباني به شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان، تشكيل شده است.

 رئيس هيات عامل صندوق نوآوري وشكوفائي درباره شرايط افرادي كه مي توانند از خدمات صندوق استفاده كنند گفت: بر اساس قانون، تسهيلات اين صندوق تنها به شركت ها يا موسسات خصوصي يا تعاوني دانش بنيان اعطا مي شود و بطور كلي صندوق به طرح هاي اين شركت ها كه از فاز تحقيقات عبور كرده‌اند، تسهيلات ارائه مي دهد. در واقع در چرخه نوآوري وشكوفايي به حلقه اول و آخر يعني مرحله پژوهش آزمايشگاهي و در نهايت حضور در بورس و به سود رساني، كاري ندارد و فاصله اين دو مرحله يعني «صنعتي و تجاري شدن طرح ها» را حمايت مي كند.

 مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان در این جلسه گفت : با توجه به عدم توسعه و عقب ماندگی تاریخی استان و عدم اسقرار صنایع بزرگ در استان بدلیل سر سبز بودن ،امیدواریم با همکاری دستگاههای مختلف و بخشهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی کشور شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم .

 دکتر سلطانی در انتهای این نشست به سوالات و مشکلات موجود درباره موضوعات مطرح شده پاسخ داد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1121
  • کد خبر : 5631