عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در سفر ریاست جمهوری به استان 70 میلیارد ریال اعتبار برای موزه بزرگ گلستان مصوب شد

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

در سفر ریاست جمهوری به استان 70 میلیارد ریال اعتبار برای موزه بزرگ گلستان مصوب شد

در سفر ریاست جمهوری به استان 70 میلیارد ریال اعتبار برای موزه بزرگ گلستان مصوب شد

 
مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به سفر پر خیر و برکت رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان در گزارشی از دستاوردهای این سفر در حوزه گردشگری استان گلستان گفت: یکی از دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان در حوزه میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری تخصیص 70 میلیارد ریال به پروژه موزه بزرگ گلستان به عنوان بزرگترین مدل در نوع خود در شمال کشور بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی , امور فرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ ابراهیم کریمی ضمن تقدیر از استقبال پرشور مردم استان از سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گلستان گفت: در سفر اخیر دولت تدبیر و امید به استان برای احداث موزه بزرگ گلستان در شهرستان گنبد 70 میلیارد ریال ردیف بودجه ای اخذ شده است.
وی افزود : این پروژه با طی نمودن فرآیند تهیه طرح محتوایی و طرح معماری , برنامه ریزی لازم جهت عملیات اجرایی آن مهیا است و عملیات اجرایی آن در پارک داریوش شهرستان گنبدکاووس ادامه خواهد یافت.
کریمی خاطر نشان کرد: از محتوای این موزه می توان به نمایشگاه چهار اقلیم , نمایشگاه افسانه ها , سکونتگاه های کهن , شهر تاریخی گرگان(جرجان) , دیوار گرگان , پیدایش استرآباد , راه و مهاجرت , رنگین کمان اقوام و گلستان امروز اشاره کرد.
وی گفت : طراحی و ساخت این موزه استاندارد و جامع با زیربنای 6000 مترمربعی در محدوده 2 هکتار از پارک داریوش که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به میراث فرهنگی واگذار شده است انجام خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد : تا کنون 8 هزار و 600 میلیون ریال از منابع استانی و ملی جهت تهیه طرح ها , خرید انشعابات آب و برق و حصارکشی ضلع شمالی هزینه شده است که با تخصیص بودجه سفر ریاست محترم جمهور به استان بخش های مهمی از اجرای فنداسیون و عملیات ساخت بنا انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است ؛ در سفر اخیر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان910 میلیارد ریال برای پروژه های حوزه اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گلستان شامل 700 میلیارد ریال برای پروژه گردشگری آشوراده, 70 میلیارد ریال موزه میراث روستایی گلستان ، 70 میلیارد ریال جهت احداث موزه بزرگ گلستان در شهرستان گنبد و 70 میلیارد ریال نیز برای کمک به تکمیل نگهداری دیوار بزرگ گرگان ردیف بودجه ای اخذ شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .