عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با افزایش امید به زندگی باید رویکردهای آموزشی نیز به نفع سالمندان تغییر نماید.

دکتر حسین پور:

با افزایش امید به زندگی باید رویکردهای آموزشی نیز به نفع سالمندان تغییر نماید.

با افزایش امید به زندگی باید رویکردهای آموزشی نیز به نفع سالمندان تغییر نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان، دراجرای دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی ، اولین همایش آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان گلستان با هدف ارتقاء سطح سواد سلامت جسمی و روحی بازنشستگان و مستمری بگیران ، افزایش اعتماد بنفس و خود باوری، ترویج فرهنگ ورزش و نشاط با حضور 250 نفر از بازنشستگان شهرستانهای شرق استان گلستان برگزار شد.
در این همایش علاوه بر طرح مسائل مرتبط با حوزه سلامت ، بهداشت و درمان و راههای پیشگیری از بیماری، معایناتی مانند آزمایش قند خون، فشار خون و... انجام شد.
.معاون مدیردرمان تأمین اجتماعی استان گلستان، در همایش ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران سالمند استان گفت: افزایش تعداد جمعیت سالمند درکشور باید همراه با تغییر رویکرد به این موضوع باشد و ما برای جلوگیری از آسیبهای مادی ، جسمی و روحی باید با برنامه عمل نماییم تا بتوانیم درمواجهه با این تغییر ترکیب جمعیتی گامی درست برداریم.
وی ضمن تقدیر از سازمان مرکزی تامین اجتماعی به جهت برنامه ریزی وابلاغ طرح بسیار خوب ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان ، تداوم آنرا خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که این طرح به یک برنامه دائمی تبدیل شود.
دکتر حسین پور دراین همایش افزود: با عنایت به افزایش امید به زندگی و افزایش میانگین سنی در کشور ، برنامه ریزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی سالمندان اقدامی مناسب برای بهره مندی این قشر از زندگی موثر است.
وی با اشاره به بحث مدیریت دانش وضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشستگان افزود: سالمندان گنجینه های علمی و تجربی هر کشور محسوب می شوند که همواره می توانند در زمینه ارتقا سطح اقتصادی و علمی کشورها تاثیرگذار باشند.
وی سالمندی را بخشی از روند طبیعی زندگی انسان دانست و تاکید کرد که عامل مهم سبک و فرهنگ زندگی در شدت وضعف بیماری های جسمی و مشکلات روحی موثراست و بالابردن سطح سواد سلامت جسمی و روحی سالمندان که تاثیر زیادی بر سبک زندگی و تغییر عادات نامطلوب خواهد داشت ، از اهداف اصلی این طرح است.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش در پیشگیری و کاهش بیماری ها افزود: برخی عوامل همچون مصرف خودسرانه برخی دارو ها، ناآشنایی با بیماری های مختلف و راه های پیشگیری مهمترین موضوعاتی هستند که غفلت از آنها می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند تحمیل بار سنگین هزینه ها بر بیمار و نظام سلامت شود.
در این همایش همچنین ضمن توزیع بروشورهای مرتبط، مباحث تغذیه سالم ، مراقبت های سالمندی در مباحث دیابت ، فشار خون و بیماریهای قلب وعروق توسط همکاران: عباس امین پور کارشناس تغذیه ، دکتر استاد رحیمی پزشک عمومی وکارشناس طب سنتی و دکتر صعیدی متخصص داخلی ارائه شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .