عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست خبری مهاجر ، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه


برگزاری نشست خبری مهاجر ، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

برگزاری نشست خبری مهاجر ، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

در آستانه ی فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر  و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ۸ بهمن ماه 97 نشست خبری مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و خبرنگاران نشریات محلی و منطقه ای و نمایندگان مطبوعات سراسری در محل دفتر رییس سازمان برگزار شد.
مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به دستاوردهای چهل ساله ی انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی گفت: میزان تولیدات دامی ما در اوایل انقلاب  در مجموع ۱۲۵ هزار تن بود که هم اکنون به ۶۲۹ هزار تن رسیده است و ۵ برابر شده است.
وی افزود: در گوشت مرغ در حال حاضر مقام دوم کشور را داریم در حالی که در گذشته ۱۶ هزار تن تولید داشتیم که هم اکنون به ۲۱۵ هزار تن رسیده و حدودا ۱۳ برابر شده است.
مهاجر گفت: تولید تخم مرغ ما۶ هزار  تن بود امروز ۲۸ هزار تن تولید داریم و در تولید شیر خام ۹۰ هزار تن تولید داشتیم که در سال ۹۶ حدود ۳۵۶ هزار تن تولید شیر خام داریم که ۴ برابر شده است. و امروز بزرگترین صادرکننده ی لبنیات هستیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : ۱۳۵ کیلو در کندوهای بومی تولید عسل داشتیم و درحال حاضر ۱۵۰۰ تن تولید داریم.
وی در ادامه  گفت : میزان کل  تولیدات بخش کشاورزی  استان  ۴میلیون و ۹۸۳ هزار تن است که این میزان در گذشته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده  است که بیش از سه برابر شده است.
وی افزود: در تولید سویا، کلزا و خاویار مقام اول در کشور را به دست آورده ایم در تولید گوشت مرغ ، جو و آفتابگردان رتبه دوم در تولید پنبه و پیله ی ابریشم رتبه ی سوم را در کشور کسب کرده ایم.
مهاجر در پایان سخنانش گفت : در ایام الله دهه مبارک فجر و جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد ۳۷۳ پروژه ی عمرانی و تولیدی اقتصادی سازمان با اعتباری بالغ بر 541 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: از این تعداد پروژه قابل بهره برداری ۱۲۱ پروژه عمرانی و ۲۵۲ پروژه تسهیلاتی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با بهره برداری ازین پروژه ها ۱۴۳۶۴ خانوار بهره مند و ۲۸۱۷ فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم در استان فراهم می شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .