عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه كميته ساماندهي مبادي ورودي و خروجي زميني كشور در گلستان برگزار شد


جلسه كميته ساماندهي مبادي ورودي و خروجي زميني كشور در گلستان برگزار شد

جلسه كميته ساماندهي مبادي ورودي و خروجي زميني كشور در گلستان برگزار شد

  در جلسه كميته هماهنگي و هم انديشي مدير ان شركتهاي حمل و نقل بين المللي استان گلستان كه با حضور مدير كل حمل و نقل و پايانه ها، دستگاههاي نظارتي، جانشين دبيرشوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر،معاون گمركات ، فرماندهي مرزباني و مديران شركتهاي حمل و نقل بين المللي استان در اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان تشكيل شده بود دستورالعمل ساماندهي و تقويت مديريت مبادي ورودي و خروجي زميني كشور تبيين شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان؛ مهندس ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي ايران درخصوص موضوع جلسه گفت: هدف از برگزاري اين نشست علاوه بر استماع مسائل مربوط به حمل و نقل بين المللي اعم از آسيب هاي مربوطه به رانندگان و همچنين شركتهاي حمل و نقل بين المللي ترويج فرهنگ و نگاه پيشگيري براي جلوگيري از وقوع جرم هايي نظير جابجايي مواد مخدر و كالاهاي قاچاق به كشورهاي مقابل مي باشد .

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان ادامه داد: روزانه شاهد تردد بيش از 130 دستگاه كاميون از مرز اينچه برون هستيم كه ارتقاء دانش و آگاهي اين رانندگان از قوانين و مقررات كشورهاي مقصد در كاهش آسيب ها بسيار موثر است كه لازم است مسئولين انجمن هاي صنفي ارائه آموزش مستمر را بيش از پيش در دستور كار داشته باشند.

ميقاني در ادامه به تبيين دستورالعمل ساماندهي و تقويت مبادي ورودي و خروجي مرزهاي زميني كشور( موضوع بند5-1 مصوبات جلسه 577 شوراي عالي امنيت ملي) اشاراتي كرده و ماده 13 دستورالعمل را با عنوان كميته هماهنگي را تشريح كرد؛ وي افزود به منظور تصميم گيري، رفع اختلاف نظر و ايجاد هماهنگي و هم افزايي ميان دستگاههاي مستقر در پايانه مرزي، كميته مركب از مدير پايانه مرزي، مدير گمرك، نماينده مرزباني،گذرنامه، نهاد رياست جمهوري و پليس مهاجرت و گذرنامه به رياست مدير پايانه تشكيل داده و جهت تمركز مديريت وظايف كميته را برابر دستورالعمل ابلاغي را تشريح كرديم.

در پايان اعضاء كميته هماهنگي نظرات مديران شركتهاي حمل و نقل بين المللي را استماع كرده و در خصوص مسائلي نظير؛ - ساماندهي تيرپارك. – آموزش رانندگان و شركتها. – تردد ناوگان ترانزيت در مسير مصوب. – حضور و كنترل رانندگان بر ناوگان در حال بارگيري. – كنترل رانندگان ترانزيت و ممانعت از بيتوته آنان در داخل محوطه پايانه مرزي اينچه برون. – تطبيق اسناد حمل و نقل با ناوگان و رانندگان. – نحوه استفاده از رانندگان كمكي و .... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

جلسه كميته ساماندهي مبادي ورودي و خروجي زميني كشور در گلستان برگزار شد

 

جلسه كميته ساماندهي مبادي ورودي و خروجي زميني كشور در گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .