عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شعار « آب برای همه » به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2019 انتخاب شد


شعار « آب برای همه » به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2019 انتخاب شد

شعار « آب برای همه » به عنوان شعار روز جهانی آب در سال  2019 انتخاب شد

سازمان ملل متحد در رابطه با چالش های جاری و آتی آب هر سال شعاری برای روز جهانی آب پیشنهاد می دهد که تمرکز آن بر گزارش جهانی توسعه آب است، که هر سال در 22 مارس برگزار می شود. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سازمان ملل متحد، شعار روز جهانی آب 2019 را «آب برای همه» تعیین نمود. که منطبق بر دستور کار 2030 برای توسعه پایدار بوده و نشان دهنده این موضوع است که همگام با پیشرفت توسعه پایدار هر فردی باید از آن سود ببرد. ششمین هدف توسعه پایدار ، اطمینان از دسترسی به آب و مدیریت پایدار آن برای همه مردم تا سال 2030 است . بدین معنا که هر کس در هر جای کره زمین و با هر ملیت و قومی که باشد، دسترسی به آب برای او یک حق انسانی است.  
این گزارش حاکیست: با توجه به مصادف بودن روز جهانی آب با تعطیلات نوروز در ایران با هماهنگی فرابخشی بعمل آمده میان سازمان های ذیربط با موضوع آب منجمله سازمان های دولتی ، غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد ، 13 اسفند ماه که نوروز آب و رودخانه ها بر اساس تقویم ایران باستان بوده به عنوان  روز ملی آب نامگذاری و طی سالهای گذشته مراسم بزرگداشت آن با پیام ها و یا حضور مقامات ارشد برگزار شده است.
بر اساس این گزارش : در سال 1397 نیز مراسم بزرگداشت روز ملی آب، روز سیزده اسفند ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران بر گزار خواهد شد.
در همین زمینه پوستر هایی نیز با الهام از شعار روز جهانی آب منطبق با فرهنگ کشور ایران طراحی و منتشر شده است.
این گزارش می افزاید: روز جهانی آب اولین بار در سال 1992، در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس (محیط زیست و توسعه سازمان ملل (UNCED) در شهر ریودوژانیرو برزیل رسماً مطرح شد.
گفتنی است، روز جهانی آب، همه ساله در 22 مارس (دوم فروردین ماه) جشن گرفته می شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .