عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح و کلنگ زنی پروژه های اداره کل شیلات گلستان در دهه مبارک فجر


افتتاح و کلنگ زنی پروژه های اداره کل شیلات گلستان در دهه مبارک فجر

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های اداره کل شیلات گلستان در دهه مبارک فجر

مدیر کل شیلات استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 70 پروژه اداره کل شیلات افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای کشاورزی، پرورش ماهی گرمابی در استخر خاکی و پرورش ماهی در قفس بوده اند که در شهرستانهای گنبد کاووس، علی آباد کتول، آق قلا، بندرترکمن، گالیکش، کلاله، مینودشت، آزادشهر و رامیان قرار دارند.
وی اظهار کرد: از مهم ترین این پروژه ها افتتاح 9 استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی و کلنگ زنی 1 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آبهای نامتعارف، با ظرفیت 10 تن گوشت و 200 کیلوگرم خاویار، در شهرستان گبد کاووس بوده است که با حضور استاندار، فرماندار ویژه گنبد کاووس و ائمه شیعه و سنی این شهرستان انجام گرفت.
مدیر کل شیلات استان با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی دیگر پروژه های شیلات در شهرستانهای مختلف استان خاطر نشان کرد: در شهرستان گالیکش 4 پروژه پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی و 1 پروژه پرورش ماهی سردابی با ظرفیت 20 تن قزل آلا افتتاح شده و کلنگ زنی 1 مزرعه پرورش ماهیان سردابی نیز با ظرفیت تولید 10 تن انجام گرفت و 1 مزرعه پرورش ماهی با استفاده دومنظور از آب چاههای کشاورزی در شهرستان کلاله افتتاح گردید.
وی در خصوص این افتتاحیه ها در شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت: در شهرستان رامیان 4 پروژه با اعتبار 3199 میلیون ریال افتتاح و 4 پروژه با اعتبار 6210 میلیون ریال کلنگ زنی شده است. همچنین 5 پروژ قابل افتتاح با اعتبار 1313 و 6 پروژه قابل کلنگ زنی با اعتبار 2415 میلیون ریال و افتتاح ساختمان اداری با اعتبار 345 میلیون ریال از مهم تری پروژه های دهه فجر شهرستان آزادشهر بوده است.
مدیر کل شیلات استان تصریح کرد: 9 پروژه با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان نیز در قالب استخرهای دومنظوره کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول افتتاح شد که 36 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این پروژه ها مشغول به کار شده اند. در شهرستان بندرترکمن نیز همزمان با چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 6 طرح پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی با اعتباری  2950 میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی ساخت  1 طرح پرورش مای در قفس با اعتبار 260000 میلیون ریال  آغاز شد.
مدیر کل شیلات گلستان در پایان با اشاره به 40 طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی در شهرستان آق قلا تصریح کرد: این پروژه ها مجموعا به مساحت 120000متر مربع، با ظرفیت 120 تن و اشتغالزایی مستقیم برای 40 نفر با حضور مهندس چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و سایر مسئولین شهرستانی افتتاح شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 481
  • کد خبر : 57676