عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موسیقی هنری الهی و ودیعه پروردگار برای بشر است


موسیقی هنری الهی و ودیعه پروردگار برای بشر است

موسیقی هنری الهی و ودیعه پروردگار برای بشر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: از دیدگاه مولانا نوای موسیقی از آنجا بر دل ما می‌نشیند که یک‌بار در بهشت آن را ما شنیده‎ایم.
وی ادامه داد: بزرگانی در فرهنگ و ادب و تاریخ ایران زمین چون «ابوعلی سینا» در کتاب شفا در رابطه با موسیقی صحبت کردند و فیلسوف نامدار  کشورمان «قطب‎الدین شیرازی» نیز در این زمینه تأکیداتی داشتند.
کشمیری در ادامه به مفاخر بزرگ استان گلستان همچون زنده نام «محمد رضا لطفی» اشاره کرد و افزود: موسیقی هنر است و هنر یک ودیعه الهی است که می‎تواند ایجاد سرگرمی و نشاط کند و می‎تواند روح انسان را تعالی دهد.
وی با بیان اینکه برخی از اسم کنسرت وحشت دارند، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادی آیا اشکال دارد و خلاف است و آیا شادی بخشیدن به جوانان هدف والایی نیست، موسیقی مثل هنرهای دیگر ابتذال دارد و می‎تواند در بسیار عرصه‎ها نیز فاخر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان اینکه افرادی که از اسم کنسرت وحشت دارند تنها بُعد ابتذال آن را نگاه می‎کنند، افزود: به دنبال موسیقی متعالی هستیم و در کاهش موسیقی مبتذل تلاش می‎کنیم قدم برداریم.
این مدیر استانی بابیان اینکه ذائقه مردم در موسیقی تغییر کرده و باید در این مسیر گام برداشت، متذکر شد: نیایش‎ها، نوحه‌ها و تعزیه‎های ما همراه با موسیقی است و در زمان جنگ موسیقی حماسی داشتیم و کسی نمی‎تواند منکر موسیقی‎ و اثرگذاری آن شود.
 وی بابیان اینکه به موسیقی پاک و فاخر پسند نیازمند هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم و باید ذائقه موسیقی به سمت درست خود حرکت کند، گفت: 16 قوم از 24 قوم کشور در استان گلستان حضور دارند و باید به ابعاد فرهنگ و هنر اقوام توجه کنیم.
یادآوری می شود سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان از 23 تا 30 بهمن ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی با استقبال پرشور گلستانی برپا شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .