عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نود و دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی استان گلستان تشکیل شد


نود و دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی استان گلستان تشکیل شد

نود و دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی استان گلستان تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل نود و دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان گلستان به میزبانی آن اداره کل در صبح دوشنبه 6 اسفند ماه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن تقدیر از برپایی منظم این جلسات و حضور جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی عضو این ستاد در این جلسه، گفت: این جلسه به منظور توجه و نگاه فرهنگی به دو مناسبت اعتکاف و عید نوروز برپا شد.
وی با تاکید به  ضرورت کاربردی و اجرایی بودن مصوبات جلسات، اظهار کرد: شایسته است مصوبات و خروجی این جلسات به گونه ای باشد که بتوانیم نتایج آن را در سطح جامعه نظاره گر باشیم.
این مدیر استانی با اشاره به وجود برخی خرافه ها که همچنان در فرهنگ ما به چشم می خورد، گفت: با بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و آگاهی بخشی می توان در کاهش خرافه ها، عادت های ناپسند فرهنگی قدم های توسعه محوری را در مسیر احیا و ماندگاری فرهنگ اصیل برداریم.
وی با تاکید به مردمی بودن آیین حسنه اعتکاف، ابراز داشت: دولتی کردن اعتکاف صلاح نیست و شایسته است این مناسبت سازنده؛ بدون رنگ و ریا انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان، گفت: این جلسات می تواند پایه و اساس محتوا باشد و مصوبات و خروجی کاربردی این نشست ها به جلسات شورای فرهنگ عمومی برود و پس از تصویب در آن شورا در سطح استان اجرایی شود.
یادآوری می شود پوشش خبری و گزارش ویژه از آیین اعتکاف، انجام فعالیت های فرهنگی در آیین اعتکاف، پیش بینی برنامه های  فرهنگی ویژه نوروز، تهیه بسته فرهنگی، تشریح و آموزش آداب اعتکاف و جلوه های غنی فرهنگ نوروز به جامعه به خصوص در بین نسل جوان از عمده مطالب مطروحه توسط حاضران در این جلسه بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .