عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 37 روستای هدف گردشگری گلستان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا می کند

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان :

37 روستای هدف گردشگری گلستان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا می کند

37 روستای هدف گردشگری گلستان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا می کند

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : در گلستان با ظرفیت های غنی حوزه گردشگری, 37 روستای هدف گردشگری وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی , امور فرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ مهندس ابراهیم کریمی با اعلام این خبر بیان کرد : امروزه روستاهای استان گلستان ، به ویژه روستاهای هدف گردشگری استان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا میکند.
 
وی گفت : با توجه به جاذبه های گردشگری و ظرفیت های صنایع دستی و قابلیت های طبیعی که این روستاهای هدف گردشگری در خود جای داده است , باعث شده است تا مصوبه هیات وزیران را بگیرد.
 
کریمی با اشاره به این که روستاهای هدف گردشگری با توجه به شناسنامه ای که دارند مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته اند گفت: عمده جهت گیری برای ایجاد امکانات , فرصت اشتغال , تاسیس اقامتگاه ها و امکان دسترسی به جاذبه های گردشگری , در روستاهای هدف گردشگری استان صورت می گیرد.
 
وی افزود: همچنین اولویت واگذری تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی و همچنین اجرای پروژه های عمرانی به روستاهای هدف گردشگری می باشد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : در چند سال اخیر افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت کرده بودند به واسطه ایجاد امکانات و جلب توجهات گردشگران و مسافران به روستاها ، در حال بازگشت به روستا هستند و نوعی مهاجرت معکوس را شاهد هستیم.
 
وی افزود:همچنین استقبال از روستاهای گلستان موجب ایجاد اشتغال ,گسترش محصولات صنایع دستی , معرفی آداب و رسوم, لباس و ... شده و نوعی بازگشت به گذشته از جانب مردم صورت گرفته است .
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .