عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رتبه نخست گلستان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی


رتبه نخست گلستان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

رتبه نخست گلستان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اعلام جذب 167 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی نسبت به سهمیه، از رتبه نخست استان در جذب این تسهیلات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در چهاردهمین کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: سهمیه استان در مرحله نخست تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 162 میلیارد تومان بود که تا کنون با پرداخت 271 میلیارد تومان به 3 هزار 686 طرح با اشتغالزایی 6 هزار نفر، عملکرد 167 درصدی جذب این تسهیلات در سامانه به ثبت رسیده و از این حیث رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه در ۹۶ درصد از بازدیدهای انجام شده، تخصیص در راستای اجرای طرح بوده است، افزود: همچنین در راستای راستی آزمایی تحقق اشتغال از محل کار هزار نفر که مشخصات آنها در سامانه رصد ثبت شده بود، بازدید حضوری به عمل آمد.

مازندرانی ادامه داد: در راستی آزمایی انجام شده که با حضور نمایندگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی، فرمانداری ها و نماینده دستگاه های اجرایی انجام شد، صحت ۸۶ درصد تحقق اشتغال استان مورد تایید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از سوی بانوان متقاضی استفاده از وام اشتغال در مجموع دو هزار و 25 طرح در زمینه های مختلف ارایه و از طریق کارگروه به بانک های عامل برای پرداخت، معرفی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: از لحاظ تعداد، طرح های ارایه شده توسط بانوان بیشتر از مردان ولی از لحاظ ارزش ریالی طرح های آقابان بیشتر است. همچنین استقبال بانوان در حوزه ایجاد فرصت شغلی از محل اعتبارات مشاغل خانگی بیشتر بوده به طوری که درصد جمعیت زنان بهره مند نسبت به مردان 80 به 20 بود.

 

وی اذعان داشت: 62 میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات فراگیر جذب‌ شده است و تاکنون 331 میلیارد تومان طرح به بانک معرفی کردند ولی بانکها اعلام میکنند که منابعی برای پرداخت این تسهیلات ندارند.

دبیرکارگروه اشتغال استان بیان کرد: امسال تعهد کشوری در نظر گرفته شده برای ایجاد فرصت شغلی در استان، 20 هزار نفر بود که تاکنون 27 هزار و 471 اشتغال در سامانه ثبت شد.

مازندرانی از کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون صنعت، معدن و تجارت گلستان با ۱۰۵ درصد عملکرد نسبت به تعهد اشتغال هشت هزار و 419 شغل ایجاد کرده است و بعد از آن بیشترین اشتغال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (3 هزار و 489 شغل) و جهادکشاورزی (3 هزار و 274 شغل) ایجاد شده است.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 570
  • کد خبر : 58445