عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

مسئول امور موزه های گلستان:

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 مسئول موزه های گلستان گفت : موزه های گلستان یادآور صلح و دوستی و وحدت و همدلی در جغرافیای فرهنگی رنگین کمان اقوام , پذیرای گردشگران در نوروز 1398 می باشد.

به گزارش روابط عمومی , امورفرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ حمیدی مسئول امور موزه های استان گلستان در یادداشتی نوشت:
شاید به جرأت بتوان گفت یکی از شاخص ترین و پایدارترین جاذبه های گردشگری در هر نقطه از جهان موزه ها می باشند و استان گلستان نیز با 10 موزه فعال از این موضوع مستثنی نیست.
 این موزه ها پیام آور فرهنگ غنی این خطه از کشور عزیزمان ایران و یادآور صلح و دوستی و وحدت و همدلی در جغرافیای فرهنگی رنگین کمان اقوام می باشند.
 پیشینه ژرف  فرهنگی- تاریخی و گستره عظیم تنوع قومیتی برگرفته از حضور گسترده اقوام ایران زمین و صد ها نوع تولیدات صنایع دستی از یک سو و تنوع آب و هوایی و زیست محیطی با خلق انواع درختان و گیاهان و جانوران و منابع طبیعی خدادادی و نمونه های نادر زمین شناسی، موزه های استان را یکی از امن ترین و مؤثرترین اماکن قابل بازدید برای گردشگران فراهم نموده است.
  حال و هوای این مقاصد مهم گردشگری در روزهای سفرهای نوروزی رنگ و بوی دیگری دارد؛  میزبانانی مطمئن برای گذران اوقاتی خوش و کسب تجربه های نو و شناختی عمیق تر از استان گلستان برای گردشگران در سفرهای نوروزی سال 1398.
 مشاهده  گوشه ای از فرهنگ زندگی اقوام ترکمن در موزه گمیشان، شناخت تاریخ سکونت بشر در استان گلستان از دیرباز تاکنون و آثار آن در موزه باستان شناسی گرگان، آشنایی با بخش از صنایع دستی استان در موزه ای به این نام در گرگان در خانه تاریخی امیرلطیفی، کاخ موزه گرگان و نمایش آثارش همراه با معرفی مشاهیر استان در پارک شهر، مجموعه ای بی نظیر از سنگ، گوهر، کانی و فسیل در موزه زمین شناسی گرگان، شناخت جغرافیای طبیعی و حیات وحش استان در موزه تاریخی علی آبادکتول، تجربه بازدید از فرهنگ و صنایع دستی مردمان آزادشهر در موزه این شهر در پارک شهر، معرفی فرهنگ اصیل روستای فارسیان آزادشهر در خانه- موزه ای روستایی،  معرفی موزه تخصصی فرش در گنبدکاووس در مجاورت میراث جهانی گنبدقابوس، نمایش اشیای بازگیر و ظرفیت های عظیم ابریشم بافی در موزه مینودشت و شناخت حیات وحش استان در موزه ای به همین نام در پارک ملی گلستان ظرفیت های مهم استان است که در ایام سفرهای نوروزی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 قابل بازدید می باشند.
 اگر تاکنون تجربه بازدید از موزه ای را داشته یا نداشته اید، بازدید از موزه های استان تجربه ای متفاوت و ماندگار خواهد بود.
 

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 

موزه های گلستان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .