عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخرین وضعیت راههای ارتباطی مناطق سیل زده گلستان


آخرین وضعیت راههای ارتباطی مناطق سیل زده گلستان

آخرین وضعیت راههای ارتباطی مناطق سیل زده گلستان

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تشریح آخرین وضعیت راههای ارتباطی مناطق سیل زده استان، گفت: اغلب محورهای ارتباطی شهرستان آق قلا و گمیشان برای تردد امدادگران و برخی نیز با قایق امکان پذیر است.

"غلامرضا بیکی" روز چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع اظهارداشت: محور سیمین شهر به گمیشان از سمت ناردانلی با پلی که ارتش و راهداری احداث کرده برای تردد خودروهای امدادی برقرار شده است.

به گفته وی، محور خواجه نفس به گمیشان نیز که در 12 نقطه برش خورده بود، 3 نقطه آن توسط راهداری و سپاه لوله گذاری و پل گذاری شده و اکنون ارتباط فقط از طریق قایق امکان پذیر است.

بیکی افزود: محور آق قلا- گرگان نیز با پلی که سپاه زده ارتباط برای امدادگرها برقرار شده و در محور آق قلا- اینچه برون هم به دلیل اینکه چندین نقطه کنده شده فعلا ارتباطی میسر نیست.

بر اثر سیلاب روزهای اخیر، محور آزادشهر-شاهرود، گرگان- آق قلا، آق قلا- اینچه برون، بندرترکمن به گمیشان، گمیشان به آق قلا، سیمین شهر-گمیشان، سیمین شهر به محور گمیشان –آق قلا و بسیاری دیگر از محورهای روستایی در مجموع به طول 62 کیلومتر آسیب دیدند و میزان خسارت وارده به سطح، ابنیه فنی و پل های راههای ارتباطی این مناطق بیش از 120 میلیارد تومان برآورد شده است.

بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و گمیشان نیز به محاصره آب درآمد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .