عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لایه برداری و پاکسازی محفظه اتاقک دریچه سدهای استان انجام شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

لایه برداری و پاکسازی محفظه اتاقک دریچه سدهای استان انجام شد

لایه برداری و پاکسازی محفظه اتاقک دریچه سدهای استان  انجام شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در پی وقوع سیلاب سهمگین در حوضه بالادست گرگان رود، این سیلاب  پس از عبور از سدهای استان وجریان آب در مسیر رودخانه به دلیل حجم عظیم سیلاب وعدم گنجایش آب توسط رودخانه طبیعتا تجمع آب در طول مسیر رودخانه ایجاد شد و و بخشی از این تجمع آب باعث شد که درون اتاقک محفظه دریچه سدها برگشت کند و این مساله در سد گلستان ارتفاع آب 6 متر در داخل اتاقک محفظه دریچه سد و در سد بوستان 3 متر این آبگرفتگی اتفاق افتاد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس علی نظری اظهار کرد: با توجه به کاهش سیلاب و توجه ضرورت وحساسیت شرایط آبی، سریعا تیم تخصصی شرکت با استفاده از مشاوره همکاران تخصصی مدیریت منابع آب و بخش خصوصی، بازدیدهایی را از سدهای کبودوال، گلستان و بوستان داشتند. در این بازدیدها در حوضه سدکبودوال مشکل خاصی ملاحظه نشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: در حوضه سدگلستان ارتفاع قابل ملاحظه آب در اتاقک محفظه دریچه حجم زیادی رسوب و گل و لای در داخل این محفظه ودر داخل تابلوهای برق دریچه ها رسوب کرده بود و حتی این آب با روغن هیدرولیک جک دریچه ها تداخل پیدا کرد که در صورت عدم توجه به این موضوع مهم می توانست در باز و بستن دریچه ها مشکلات حادی را به وجود بیارود. 
 وی افزود: با توجه به شرایط حادث شده با استفاده از خدمات آتش نشانی نسبت به شستشو و لایه برداری محفظه اتا قک دریچه ها اقدام و تمامی تابلو برق ها از گل و لای پاکسازی گردید و کارشناس متخصص برق نسبت به بازبینی و شستشوی تابلوهای برق و سیم پیچی ها اقدام و با به کارگیری تجهیزات گرمایی ، فرآیند خشک نمودن فضای اتاقک خصوصا سیم پیچی ها و اتاقک برق در دست انجام است. 
همچنین در ادامه بازدید ها از محفظه اتاقک دریچه سد بوستان بازدید شد که در این سد نیز به ارتفاع سه متر در اتاقک محفظه دریچه ها آبگرفتگی رخ داده که خوشبختانه آسیبی به تابلوهای برق وارد نشده بود. لکن با بکارگیری تجهیزات ونیروی انسانی نسبت به لای برداری وپاکسازی اتاقک دریچه محفظه این سد  اقدام و مانور آزمایشی باز و بسته کردن دریچه ها با موفقیت انجام گردید. گفتنی است این اقدامات طی سه روز گذشته انجام و پایش شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .