عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۶۱ هزار نفر در سیل گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۶۱ هزار نفر در سیل گلستان

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۶۱ هزار و ۱۲۹ نفر از سیل زدگان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی به همراه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین مشغول امدادرسانی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛محمد علی هروی شامگاه دوشنبه (5 فروردین) اظهار کرد: جمعیت هلال احمر گلستان در سیل استان تا ساعت ۱۵ دوشنبه به ۶۱ هزار و ۱۲۹ نفر امدادرسانی کرده است.

وی افزود: این سازمان در مجموع ۱۰ هزار و ۱۹۰ باب منزل مسکونی را از آب تخلیه کرد و ۱۰ هزار و ۹۵۰ نفر هم در مراکز اسکان اضطراری مستقر شدند.

هروی با بیان این که ۱۹ نفر انتقال به بیمارستان و پنج نفر هم سرپایی مداوا شدند، گفت: از ابتدای حضور بالگرد ها در گلستان در مجموع ۸۵ ساعت پرواز توسط بالگردهای هلال احمر صورت گرفته است و علاوه بر توزیع اقلام حیاتی و زیستی بین سیل زدگان سه بیمار بد حال هم به مناطق درمانی منتقل شد.

به گفته وی در عملیات های هلال احمر ۶ فروند بالگرد ۱۷ فروند قایق موتوری و بیش از ۳۰۰دستگاه انواع تجهیزات سنگین و نیمه سنگین حضور دارند.

هروی بیان کرد: دو هزار و ۴۰۰ امدادگر در قالب ۵۷۰ تیم در ۱۰ شهر استان مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان از سیل و بلایای طبیعی هستند.

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق سیل زده، نیروهای امدادی، تجهیزات لازم و اقلام ضروری به حد کفایت در منطقه وجود دارد و برای امدادسانی در این شرایط بحرانی، نیازی به کمک های مردمی و حضور افراد عادی در منطقه نیست.

هروی گفت: بیش از ۶۱ هزار بطری آب معدنی، دو هزار و ۱۹۵ تخته چادر، ۲۶ هزار و ۲۹ قوطی کنسرو، ۱۴ هزار تخته پتو، ۲۸ هزار ئ ۹۲۱ بسته غذایی، ۵۳۰ ست بهداشتی، ۴۵ هزار و ۵۳۷ پرس غذای گرم بین سیل زدگان تقسیم شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .