عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمت رسانی 50 پزشک و پرستار در مناطق سیل زده گلستان/توزیع 4700 اقلام پزشکی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

خدمت رسانی 50 پزشک و پرستار در مناطق سیل زده گلستان/توزیع 4700 اقلام پزشکی

خدمت رسانی 50 پزشک و پرستار در مناطق سیل زده گلستان/توزیع 4700 اقلام پزشکی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از خدمت رسانی تیمهای حمایت روانی بهداشت و درمان اضطراری به زنان و کودکان در مناطق اسکان اضطرار از به زنان و کودکان در مناطق اسکان اضطراری سیل زدگان خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛دکتر محمدعلی هروی اظهار کرد: از اولین ساعات پس از وقوع سیل در شهرستان آق قلا جمعیت هلال احمر استان جهت حضور در منطقه و ارائه خدمات تخصصی اقدام به هماهنگی با ارگانهای مرتبط با امر بهداشت و درمان نمود.

وی افزود: در این پیگیریها و هماهنگی ها مقرر شد که یک دستگاه بیمارستان سیار مجهز از طریق ارتش جمهوری اسلامی و یک دستگاه بیمارستان سیار مجهز از طریق بسیج جامعه پزشکی در منطقه آسیب دیده شهر آق قلا مستقر شوند.

هروی ادامه داد: بیمارستانهای فوق دارای بخشهای رادیولوژی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه با تجهیزات کامل همراه با پزشکان عمومی و متخصص و ... است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: تیمهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان آق قلا و تیمهای بهداشت درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان نیز همراه با پزشکان و پیراپزشکان داوطلب بصورت ثابت در محل جمعیت هلال احمر شهرستان آق قلا مستقر شده و همچنین یک تیم سیار نیز با قایق و ماشین های کمک دار در حال ارائه خدمات و رسیدگی به وضعیت مصدومان بصورت روزانه می باشد.

هروی در رابطه با اسکان اضطراری سیل زدگان گفت: در بیست نقطه از منطقه متاثر از حادثه از جمله روستاهای محمدآباد، کریم آباد، امیرآباد و اتراچال و محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان و تعدادی از مناطق دیگر سیل زدگان اسکان اضطراری شده اند.

وی تصریح کرد: تیمهای بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر و تیمهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مناطق جهت ویزیت بیماران و خدمت رسانی به مراجعین مستقر هستند.

هروی گفت: تیمهای حمایت روانی بهداشت و درمان اضطراری نیز در حال خدمت رسانی به زنان و کودکان در مناطق اسکان اضطراری هستند.

وی با اشاره به آمار عملکرد  تیمهای بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به حادثه دیدگان اظهار کرد: تاکنون به یک هزار و 57 نفر خدمات ارائه شده است.

هروی تصریح کرد: از این آمار 759 نفر ویزیت سرپایی، 183 نفرخدمات سرپایی، 22 خدمات مادر و کودک، 52 نفر بهداشت روان، 41 نفر بهداشت محیط، دو هزار و 227 اقلام دارویی توزیع شده، 4700 مورد لوازم بهداشتی توزیع شده از قبیل ( شیرخشک و لوازم بهداشتی ضروری زنان و کودکان و 500 مورد توزیع اسباب بازی انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۵۰ نفر پزشک و پیراپزشک با تیمهای بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر شامل 19 پزشک، 19پرستار، 8 ماما، 3 بهداشت و روان، یک بهداشت محیط در این مناطق خدمات رسانی کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .