عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

با حضور دکتر تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

جلسه ویدیو کنفرانس دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان با ستاد مرکزی به‌منظور بررسی آخرین اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 در استان گلستان و همچنین خسارات سیل به حوزه های میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی , امور فرهنگی و بین‎الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ؛ امروز جمعه 16 فروردین ماه 98 جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور ولی تیموری معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به‌منظور بررسی آخرین اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 در استان گلستان و همچنین خسارات سیل به حوزه های میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد .
ولی تیموری معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز جمعه 16 فروردین 97 در آخرین روز تعطیلات نوروزی با حضور در جلسه ستاد در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانها گفت: همه استانهایی که درگیر سیل بودند باید مستندات مربوط به خسارت به آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری را به سازمان ارسال کنند تا از طریق رئیس سازمان میراث فرهنگی در هیئت دولت پیگیری شود.
وی گفت : با برنامه ریزی های انجام شده قبل از نوروز تصور بر این بود که در نوروز 98 استان گلستان روز های پر رونقی را در حوزه گردشگری پشت سر خواهد گذشت اما متاسفانه با بروز سیل در این استان این امر محقق نشد.
تیموری خاطر نشان کرد: بحران و چالشی که در استان گلستان داشتیم به اندازه ای نبود که در رسانه های بازتاب داشت و فقط چند شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند و بخش های دیگر استان توانمندی استقبال از مسافران نورزی را داشت.
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بسیاری از استانها درگیر سیل بودند اما تعداد زیادی از شهرستانهای ما ظرفیت پذیرش گردشگر را داشتند که متاسفانه با تبلیغاتی که شد اینطور به نظر می رسید که تمام استان با مشکل سیل درگیر بودند و نمی توانستند میزبان گردشگران باشند.
وی گفت : استان گلستان امسال آمادگی کامل را برای آغاز فصل جدیدی از گردشگری را داشت و برنامه ریزی ها برای رشد دوبرابری جذب گردشگر در نوروز 98 در استان صورت گرفته بود که این اتفاق به واسطه ی بروز سیل و آبگرفتگی در شهرهایی از استان رقم نخورد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار امیدواری کرد تا با تدابیر سازمان میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری خللی که در نوروز امسال در استان های درگیر سیل و آبگرفتگی برای جذب گردشگر و مسافران نوروزی داشتند در تابستان جبران شود.
کریمی با اشاره به خسارات سیل و آبگرفتگی در سه شهرستان استان گلستان گفت : بر اساس برآوردهای اولیه 200 میلیارد تومان سیل به بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خسارت وارد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: از این میزان بر اساس نظر کارشناسان میزان  38 میلیارد تومان به بخش های میراث فرهنگی خسارت وارد شده است.
کریمی متذکر شد: همچنین در بخش های گردشگری نیز طبق برآورد اولیه میزان 36 میلیارد تومان سیل و طغیان رودخانه ها به این حوزه خسارت وارد کرده است.
وی گفت: بیشترین آسیب از سیل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مربوط به تولیدکنندگان صنایع دستی بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بر اساس برآوردهای اولیه 126 میلیارد تومان به تولید کنندگان صنایع دستی مناطق آسیب دیده از سیل خسارت وارد شده است.
وی با اشاره به آمار اقامت و بازدید گردشگران و مسافران در استان گلستان گفت : از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 و در طی 18 روز , یک میلیون و 195 هزار 970 نفر اقامت و در حوزه بازدید از جاذبه های گردشگری 8 میلیون و 541 هزار 75 بازدید را در استان گلستان شاهد بودیم.
کریمی خاطر نشان کرد : در حوزه بازدید های نظارتی و برای رفاه حال مسافران حدود 3 هزار و 80 یازدید نظارتی با 9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.
وی از تلاش همکاران در اداره کل میراث فرهنگی و همچنین تلاش های یگان حفاظت اداره کل در امدادرسانی به سیلزدگان تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد : ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در نوروز 98 هم مشکلات و بحران سیلاب و آبگرفتگی و هم استقبال از مسافران نوروزی را مدیریت کرد.
کریمی ادامه داد: ما همچنان درگیر سیل هستیم چراکه رودخانه های فصلی با آب شدن برف پرآب شده اند، امیدواریم با همکاری دستگاه ها این مشکلات برطرف شود.
لازم به ذکر است ؛ در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد نمایندگان کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان حضور داشتند.

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 

جلسه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .