عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد کانال و دایک حفاظتی اقدامی پیشگیرانه در ورود سیلاب به مجتمع پرورش میگو گمیشان است

مدیر کل شیلات گلستان:

ایجاد کانال و دایک حفاظتی اقدامی پیشگیرانه در ورود سیلاب به مجتمع پرورش میگو گمیشان است

ایجاد کانال و دایک حفاظتی اقدامی پیشگیرانه در ورود سیلاب به مجتمع پرورش میگو گمیشان است 

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به اینکه از نخستین لحظات وقوع سیلاب در استان نیروهای این اداره در کنار مردم بوده اند اظهار کرد: با تلاش اداره فنی و عمرانی این اداره کل ، ایجاد کانال و دایک حفاظتی در مجتمع پرورش میگو گمیشان اقدامی پیشگیرانه جهت عدم ورورد سیلاب به این مرکز بوده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان این حادثه امنیت این مکان را تامین نماییم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی تصریح کرد: این کانال به طول ۵/۵ کیلومتر و ارتفاع متوسط حدودا ۲ متر موجب شد تاسیسات مجتمع پرورش میگو گمیشان آسیبی نبینند.
وی با اشاره به بازدید های میدانی انجام شده از حرکت روان آبها, گفت: عملیات کانال کنی و احداث خاکریز حفاظتی در پی روان شدن آب با حجم بالا ازطرف تالاب آلاگل به سمت شمال گمیشان و مجتمع میگو و به منظور جلوگیری از خسارت به مجتمع میگو آغاز شد و این دیواره حفاظتی به خاکریز کانال زهکش اصلی md متصل گردید.
وی با اشاره به تقدیر و حمایت سرمایه گذاران از این اقدام شیلات گلستان گفت: همانگونه که منابع انسانی این اداره کل شامل نیروهای یگان حفاظت و منابع لجستیکی آن شامل قایق، بیل ها و بولدوزر ها از ابتدای سیلاب در کنار مردم سیل زده بوده اند، تلاش کردیم با فعال کردن ۱ بیل مکانیکی و ۸ بولدوزر و ایجاد کانال مانع ورود آب به مجتمع پرورش میگو گمیشان شویم.
مدیر کل شیلات گلستان یادآور شد: مجتمع پرورش میگو گمیشان حاصل تلاش تمام دلسوزان استان و سرمایه گذاران ملی و استانی است و این کانال و دایک حفاظتی در مدت ۵ شبانه روز کار جهادی ایجاد گردید.
لازم به ذکر است مجتمع ‌پرورش میگو گمیشان با تولیدی بالغ بر ۲۶۰۰ تن محصول و صادرات بیش از ۸۰ درصد میگو ، نقش تاثیرگذاری در اقتصاد ملی و ارزآوری کشور دارد.
 

ایجاد کانال و دایک حفاظتی اقدامی پیشگیرانه در ورود سیلاب به مجتمع پرورش میگو گمیشان است


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 585
  • کد خبر : 59747