عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ای در خصوص روند کنترل سیلاب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی؛

جلسه ای در خصوص روند کنترل سیلاب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

[thumb]https://golestanp.ir/uploads/posts/2019-04/1555327134_img_8627.jpg[/thumb

 

با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب، جلسه ای در خصوص روند کنترل سیلاب در  شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس علی نظری اظهار کرد: در اردیبهشت سال71 با 70 میلی متر باران، سیلاب اتفاق افتاد،  در مرداد سال 80 میانگین بارشی که منجر به سیلاب گردید 113 میلی متر و در مرداد 81 و 84 میانگین بارش 74 و 85 میلی متر بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت:  اما در اسفند 97 میانگین بارش منجر به سیل، 190 میلی متر بوده است.
وی با بیان این که در اسفند 97 تنها در حوضه گرگانرود، حدود 327میلیون متر مکعب حجم سیلاب بود، گفت: قبل از سیلاب نیز شرکت آب منطقه ای استان طرح و برنامه های بسیاری در بخش مدیریت سیلاب در دست اقدام داشت.
مهندس نظری گفت: مطالعات تکمیلی طرح زهکشی اراضی اولویت دار در سطح 52 هزار هکتار انجام شده است به طوری که10 هزار هکتار آن تاکنون انجام ، 12هزار هکتار آن بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 6 هزار هکتار نیز انعقاد قرارداد شده است. 
وی با بیان اینکه، یکی دیگر از چالش های آب منطقه ای گلستان اصلاح سازه های تقاطعی است ، گفت: که در این رابطه سازه های غیر فنی شناسایی وبه دستگاه های مربوطه جهت اصلاح ، اطلاع رسانی شده است. 
در علاج بخشی سد وشمگیر از سال 87 تاکنون 12 ونیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و پیشرفت کار پروژه ، حدود11درصد است.
مهندس نظری با بیان اینکه سد نرماب پیشرفت بیش از 70 درصدی داشته و یکی از موفق ترین پروژه های ما بوده است، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید. 
وی گفت: سد آقدکش هم به عنوان یکی دیگر از پروژه های کنترل سیل برای آق قلاست که احداث آن از سال 91 آغاز شده است، که علیرغم پیگیری های فراوان اعتبار کافی به آن تخصیص داده نشده است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: برخی طرح ها و پروژه های اضطراری در مدیریت سیلاب تعریف شده است که که می بایست، طرح های در دست اقدام را عملیاتی نمائیم. برای قره سو علاوه بر لایروبی تعریض انجام دهیم. در گرگانرود  نیز چند بازه نیاز به تعریض است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: بازدید هایی از خسارات سیلاب انجام شد. وزارت نیرو مسئول تامین آب است و نیازمند این است در طول زمان نگاهش را وسیع تر کند و هم اقدامات لازم در این حوضه انجام شود.
دکتر کیخا با تشکر از اقدامات انجام شده، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده تاکنون تاحدودی به رفع این مساله کمک کرده است. 
وی با اشاره به جلسه با وزیر نیرو در تهران گفت: تلاش می کنیم  از این ظرفیت منابع آب بوجود آمده استفاده کامل  نمائیم.
 

جلسه ای در خصوص روند کنترل  سیلاب در شرکت آب منطقه ای گلستان  برگزار شد

 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .