عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارز آوری یک میلیون و 448 هزار و 470 دلاری صنایع دستی استان گلستان در سال 97

با صادرات گمرکی و چمدانی ؛

ارز آوری یک میلیون و 448 هزار و 470 دلاری صنایع دستی استان گلستان در سال 97

ارز آوری یک میلیون و 448 هزار و 470 دلاری صنایع دستی استان گلستان در سال 97

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از صادرات گمرکی و چمدانی یک میلیون و 448 هزار و 470 دلار صنایع دستی در سال 1397 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی , امورفرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ ابراهیم کریمی با اعلام این خبر گفت : صادرات گمرکی صنایع دستی استان در سال  97 به وزن 278478 کیلوگرم و به ارزش 530 هزار و 720 دلار در رشته های شیشه های سنتی ، مبلمان چوبی ، مس ، گلیم و سایر محصولات بوده است.
وی خاطر نشان کرد : صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی استان از قبیل نمد ، گلیم ، چرم ، جاجیم ، زیورآلات ، سوزندوزی و پلاس به وزن 50172 کیلوگرم و ارزش 917 هزار و 750 دلار بوده است.
کریمی گفت : کشورهای مقصد در صادرات چمدانی ، آلمان ، ترکیه ، ترکمنستان ، ایتالیا ، ژاپن ، کشورهای عربی ، اسپانیا ، آمریکا ، دانمارک ، کانادا و انگلیس می باشد.
وی با تاکید بر مقوله فروش و بازاریابی صنایع دستی اظهار داشت: پیدا کردن بازار فروش می تواند موجب سود آوری و رفع دغدغه هنرمندان صنایع دستی شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع دستی استان گلستان از گمرک استان های دیگر صادر می شود که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و اکثر صادراتی که از استان انجام می شود بصورت سفری و چمدانی است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .