عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولویت اعتبارات مهندسی رودخانه ها در کشور با استان های آسیب دیده از سیل، نظیر گلستان است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران:

اولویت اعتبارات مهندسی رودخانه ها در کشور با استان های آسیب دیده از سیل، نظیر گلستان است

اولویت اعتبارات مهندسی رودخانه ها در کشور با استان های آسیب دیده از سیل، نظیر گلستان است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع ایران در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت: اولویت اعتبارات مهندسی رودخانه ها در کشور، با استان های آسیب دیده از سیل، نظیر گلستان است. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ، مهندس جهانگیر حبیبی در این بازدید با بیان اینکه، در بحث مهندسی رودخانه ها بر اساس بضاعت قانون بودجه کشور، سالانه اعتبارات لحاظ می شود ولی میزان تخصیص اعتبارمناسب نیست، گفت: با توجه به سیلاب های رخ داده و مشخص شدن نقش پروژه های مهندسی رودخانه ها در کاهش خسارات سیلاب ، نیاز به اعتبار و حمایت همه دستگاه ها ، به خصوص سازمان برنامه و بودجه ،دستگاه قضایی ، وزارت کشور و شهرداری ها بعنوان متولی اصلی پیشگیری از سیل در شهرها وروستاها ، هستیم ، تا شاهد کاهش خسارت های سیل در استان باشیم. 
وی افزود: قطعا اولویت ما در مهندسی رودخانه، استان هایی مانند گلستان است که نیاز مند توجه بیشتری می باشند. 
وی افزود: سیلی که در گلستان اتفاق افتاد ، ظرفیت ودبی رودخانه ها و حجم بارش به گونه ای بود که از توان و ظرفیت سازه های در مدار  بهره برداری شرکت آب منطقه ای از جمله سد وشمگیر خارج بود.
وی افزود: ولی با این ظرفیت کم، در هدایت آب به خارج از شهر آق قلا نیز اقدامات خوبی را همکاران آب منطقه ای گلستان انجام دادند که از جمله می توان به ایجاد کانال هدایت سیلاب در شهر آق قلا و عدم عبور بخش زیادی از آب از درون شهر نام برد، که کار بزرگی بود.
مهندس حبیبی با بیان اینکه ، ضرورت دارد، اعتبار پروژه های سدسازی ومدیریت سیلاب استان تقویت و عملیات اجرایی با شتاب بیشتری انجام گیرد، گفت: طرح جامع مدیریت سیلاب استان تهیه شده و لازمست، با اختصاص اعتبار مورد نیاز ضمن اجرا ، بر اساس شرایط سیلاب های اخیر، طرح بهینه شود. همچنین به موازات ، در مبحث شهرسازی نیزمتولیان موضوع در توسعه و بازنگری فضای شهری بگونه ای اقدام نمایند تا در معرض سیلاب دشت ومجاری آبی قرار نگیرند. 
وی در خصوص علاج بخشی سد وشمگیر گفت: بحث علاج بخشی وشمگیر طی این چند سال بسیار پیگیری شده، مکاتبات متعدد هم از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام ولی اعتبار مناسبی تخصیص داده نشده، هر چند که حجم مخزن فعلی سد  وشمگیر برای سیلابهای گرگانرود مناسب نیست، لکن با اجرای طرح علاج بخشی ضمن بهبود شرایط تامین آب برای، مصارف و سرمایه گذاری های موجود، لازم است از تمامی ظرفیت ها در مدیریت سیلاب استفاده کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .