عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر درسیل استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد:

امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر درسیل استان گلستان

امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر درسیل استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ تن اسکان موقت ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛دکتر محمد علی هروی در جمع نمازگزاران گرگان به‌مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به این که نزدیک به ۵۰ روز شهرستان های گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در گلستان درگیر سیلاب بودند.اظهار کرد: دراین حادثه از همه ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی به مردم استفاده شد وهمه مردم و دستگاهها در کنار نیروهای هلال‌احمر خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به این که قبل از وقوع حادثه سیل همه نیروها آماده بودند و جمعیت هلال‌احمر با فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری به کمک مردم رفت، افزود: علاوه بر نیروهای امدادی استان، نیروهای هلال‌احمر استان‌های سمنان، مازندران و خراسان به کمک سیل‌زدگان استان گلستان آمدند.

هروی گفت: در آن شرایط که همه راه‌های دسترسی به شهرهای سیل‌زده بسته بود با ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و ۴ فروند بالگرد ارتش و سپاه به کمک مردم رفتیم و اقلام زیستی را در اختیار مردم قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: ۲۷۳ تن اقلام زیستی و تغذیه‌ای را انتقال دادیم و ۱۹۰۰ نیروی جمعیت هلال‌احمر را با بالگرد جابجا کردیم و۴۳۰ سوتی پرواز را انجام دادیم که این نشان از آمادگی این جمعیت در شرایط سخت است.

هروی با بیان این که ۳۹۹ هزار نفر دچار سیل شدند، افزود: قایق‌ها را دستگاه‌ها در اختیار هلال‌احمر قرار دادند و جابجایی با این وسایل انجام شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر اسکان موقت ایجاد کرد و ۱۶ هزار و ۷۰۰ بسته غذایی بین مردم شهرستان آق‌قلا کمک کردیم و ۲۵۰ باب واحد مسکونی را از آب خارج کردیم تا آلام مردم را کاهش دهیم.

امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر درسیل استان گلستان

امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر درسیل استان گلستان



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .