عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مدیران مسئول آموزشگاه های آزاد هنری


نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مدیران مسئول آموزشگاه های آزاد هنری

نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مدیران مسئول آموزشگاه های آزاد هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مدیران مسئول آموزشگاه های آزاد هنری در نشستی صمیمی در صبح یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به گفتگو نشست و به دغدغه های آن ها پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش های صادقانه آموزشگاه های آزاد هنری در شناسایی و پرورش استعداد های هنری در سطح استان، گفت: حضور و سرکشی از تک تک آموزشگاه های هنری استان و شنیدن و پیگیری دغدغه های شما عزیزان آرزوی قلبی من است ولیکن به علت تعدد فعالیت های دستگاه فرهنگ و ارشاد این مسئله کمتر میسر شده؛ هر چند تلاش خواهم کرد در حد امکان در آینده بیشتر در اموزشگاه ها حضور پیدا کنم.

وی با اشاره به سه رکن آموزنده، آموزگار و فضا در ساختار آموزش؛ نقش هنر را بی بدیل قلمداد کرد و گفت: هنر بهترین وسیله برای ارتقاء بخشی افکار، روح ، اندیشه است و تاثیر و قدردت بیان هنر بعضا می تواند بیش از فضای مدرسه باشد.

این مدیر استانی با تاکید به نقش آموزشگاه ها در رشد اخلاق حرفه ای و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر، ابراز کرد: یکی از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد نشاط و توجه به اوقات فراغت جوانان است که آموزشگاه های هنری به عنوان بازوانی توانمند و تخصصی نقش مهمی را در این بخش ایفا می کنند.

وی با اشاره به وجود 223 آموزشگاه در سطح استان که مجوز دریافت کرده اند، گفت: از این تعداد 163 آموزشگاه تجسمی، 17 خوشنویسی، 31 موسیقی و12 نمایش به صورت غیر فعال، نیمه فعال و فعال مشغول به خدمت رسانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با نوید تاسیس خانه هنرمندان در شهر گرگان، دریافت و دارا بودن کارت صلاحیت تدریس را در سال جدید برای کلیه مدرسان در آموزشگاه ها ضروری دانست.

وی توجه مدیران و مسئولان استانی به آموزشگاه و ظرفیت هنرمدان را مهم برشمرد و گفت: شایسته است در تهیه و اهدای هدایا در برنامه های خود از هنر دستان توانمند هنرمندان استان بهره ببرند.

عادله کشمیری در راستای تکریم و توجه به مردم و هنرآموزان، اظهار کرد: دریافت شهریه های متعارف، بهره مندی از اساتید مجرب و دارای کارت صلاحیت تدریس، توجه و رعایت سرفصل های آموزشی و ارسال منظم گزارش های فصلی از جمله اموری است که مدیران آموزشگاه ها باید بدان توجه ویژه ای نشان دهند.

یادآوری می شود پیگیری و برخورد قانونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با آموزشگاه های غیر مجاز و بدون مجوز، تشکیل صنف، تبلیغات شهری، کارت صلاحیت تدریس، توجه ویژه به شورای مشورتی، توجه ویژه به ظرفیت شهرستان ها از عمده موارد مطروحه از جانب مدیران آموزشگاه های هنری آزاد در این نشست بود.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .