عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیش بینی تولید 4000 تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان

مدیر کل شیلات گلستان در کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان خبر داد:

پیش بینی تولید 4000 تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان

پیش بینی تولید 4000 تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 4000 تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شود که این میزان نسبت به تولید سال گذشته 55 درصد رشد خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در نخستین جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان که با حضور مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران و جمعی از پرورش دهندگان برگزار شد تصریح کرد: آن دسته از مزرعه دارانی که در حال حاضر مشغول به ساخت و ساز و ایجاد زیرساختهای فنی و عمرانی در مزارع خود هستند باید تمامی مسائل فنی را رعایت نموده و به تایید حوزه عمرانی اداره کل شیلات استان برسانند.
وی در خصوص آماده سازی مزارع جهت آغاز فصل تولید پیشرو اظهار داشت: بازدید از مزارعی که آماده آبگیری هستند به زودی توسط کارشناسان شیلات و دامپزشکی استان انجام خواهد شد و اواخر اردیبهشت ماه زمان ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پروش میگو گمیشان است.
مهندس قدس علوی آموزش را امری مهم در تداوم و پایداری تولید دانست و گفت: نگاه ما به آموزش باید به عنوان یک الزام و ضرورت باشد و همه از جمله مدیر مزرعه، کارشناسان و کارگران نیز شامل این نگاه می شوند. آموزش نیاز همه است اگر می خواهیم تولید در مجتمع میگو گمیشان پایدار بماند باید برنامه ریزی های لازم را جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز انجام دهیم.
وی در ادامه از تمامی مزرعه داران مجتمع پرورش میگو گمیشان جهت همکاری با هم استانی های سیل زده قدردانی نمود و اذعان داشت: بی شک همکاری تمامی شما عزیزان در خصوص ایجاد کانال و دایک حفاظتی جهت محافظت از مجتمع پرورش میگو گمیشان در مسیر سیلاب و ارسال امکانات و تجهیزات مزارع خود از جمله بولدوزرها و بیل های مکانیکی به شیلات استان نقش مهمی در امداد رسانی بهتر این اداره کل به هم استانی های سیل زده داشته است که این همکاری شایسته تقدیر است .
مدیر کل شیلات گلستان در پایان تشکیل اتحادیه و یا تعاونی پرورش دهندگان میگو استان را یک ضرورت دانست و گفت: به زودی این تشکل جهت پیگیری بهتر مسائل پرورش دهندگان و مجتمع میگو گمیشان راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است نخستین جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان با حضور مهندس معدنی مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران، کارشناس دامپزشکی، کارشناس مرکز تحقیقات، مدیر کل و کارشناسان آبزی پروری، فنی و گروه بهبود و کیفیت اداره کل شیلات گلستان و جمعی از پرورش دهندگان و مزرعه داران مجتمع پرورش میگو گمیشان برگزار شد.
لازم به ذکر است در این جلسه مزرعه داران طی گزارشاتی روند آماده سازی مزارع خود را جهت آغاز فصل تولید جدید ارائه نمودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 390
  • کد خبر : 61406