عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه دولت به توسعه گردشگری موجب احیاء روستاها میشود/ بوم گردی در گلستان دارای رشد قابل قبولی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در آیین افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ:

توجه دولت به توسعه گردشگری موجب احیاء روستاها میشود/ بوم گردی در گلستان دارای رشد قابل قبولی است

توجه دولت به توسعه گردشگری موجب احیاء روستاها میشود/ بوم گردی در گلستان دارای رشد قابل قبولی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت : ایجاد بوم گردی ها باعث توسعه و احیای صنایع دستی و ایجاد اشتغال در روستاها می گردد و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را رقم خواهد زد.
به گزارش روابط عمومی , امورفرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ دکتر امید صبح امروز (پنجشنبه دوم خردادماه 98) در آیین افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ گفت : راه اندازی بوم گردی ها در استان گلستان دارای سرعت و رشد قابل قبولی می باشد که جای تقدیر و تشکر ویژه را دارد.

وی با اشاره به این که اشتغال در روستاها یکی از اولویت هایی است که در دولت دوازدهم به آن توجه ویژه ای شده است , گفت : از منابع صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار که در سال 96 تصویب و در سال 97 اجرایی شد , برای عمران و آبادانی و اشتغال روستاها اختصاص یافت.

دکتر امید افزود : ده درصد از این مبلغ یعنی حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان برای کمک به توسعه بوم گردی ها و اقامتگاه های روستایی اختصاص یافت که استان گلستان در حوزه جذب سهم خود در فعالیت های اشتغالزا و بوم گردی جزو استان های پیشتاز است.

وی گفت : از مجموع 18 هزار میلیارد تومان نزدیک به 7 هزار و 500 میلیارد تومان کارسازی و در اختیار بنگاه های اقتصادی کشور و واحد های بوم گردی قرار گرفته است و ما بقی که حدود 10 هزار میلیارد تومان است در حال پرداخت به طرح های ارجاعی به بانک هاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات بزرگی در روستاها انجام داده است اما همچنان در حوزه اشتغال در روستا باید برنامه ریزی و کار های زیادی انجام شود.

دکتر امید با اشاره به این که در استان گلستان تسهیلات در جای خود مصرف شده است , تاکید کرد : یکی از نکاتی که در ایجاد اشتغال در حوزه روستایی اهمیت دارد تاکید بر ارائه تسهیلات به سرمایه گذارانی است که اهلیتشان تایید شده باشد که در این صورت کمک به اقتصاد کشور و روستاها است.

وی گفت : دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری در روستاها دارد که این امر موجب احیای روستاها خواهد شد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .