عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مخزن 200 مترمکعبی روستای چناران شهرستان مراوه تپه به بهره برداری رسید


مخزن 200 مترمکعبی روستای چناران شهرستان مراوه تپه به بهره برداری رسید

مخزن 200 مترمکعبی روستای چناران شهرستان مراوه تپه به بهره برداری رسید

با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه نینوای استان ، ضمیر فرماندار شهرستان مراوه تپه و مهندس هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان مخزن 200 مترمکعبی روستان چناران شهرستان مراوه تپه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ضمن اظهار خشنودی از افزایش 10 درصدی آبرسانی به روستاهای مراوه تپه، گفت: از ۹۱ روستای فاقد آب شرب استان ، 14 روستا در سال مالی جاری از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند که 7 روستای آن در شهرستان مراوه تپه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بهزاد هرمزی در حاشیه افتتاح مجتمع آبرسانی چناران شهرستان مراوه‌تپه، آب را زیربنای توسعه پایدار اعلام کرد و افزود: اگر بنا است توسعه پایدار در شهرستان یا استان اتفاق بیفتد باید به موضوع تامین آب توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان این نکته که مردم مراوه‌تپه این مرزنشینان به حق لایق بهترین‌ها هستند، اظهار داشت : این پروژه ها ، با مشارکت مردم و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و شرکت آبفار به بهره برداری رسیده است.

وی تعداد جمعیت بهره مند از مجتمع آبرسانی چناران را ۲ هزار و ۸۲۷ نفر برشمرد و تصریح کرد: در شهرستان مراوه‌تپه ۲۰ قرارداد را با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دنبال می‌کنیم تا مشکلات مردم این منطقه کمتر شود.

هرمزی با بیان اینکه هم شهرستان مراوه تپه وهم روستاهای آن تمام خدمات آبرسانی‌ خود را از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان دریافت می‌کنند، گفت: در ابتدای واگذاری شهرستان شاخص برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی 30 درصد بوده است که در سالجاری این شاخص در شهرستان مراوه تپه به ۶۰ درصد رسیده که میانگین بهره برداری روستاهای استان از آب آشامیدنی ۷۱ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ضمن یادآوری بهره برداری از پروژه آبرسانی چناران، بیان کرد: این پروژه بخشی از نیازهای مردم این منطقه را تامین خواهد نمود.

به گفته وی، پروژه مجتمع چناران بالغ بر ۴۶۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و با راه‌اندازی این مجمتع مشکل پایداری آبی در چهار روستا حل می‌شود.

هرمزی اظهار کرد: پروژه امروز که به دست مسئولان به بهره برداری رسید مخزن آب شرب چناران است که گنجایش آن به میزان ۲۰۰ هزار لیتر میباشد .

وی اضافه کرد: این پروژه بالغ بر ۴۶۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است و با راه اندازی این مجمتع مشکل پایداری آبی در چهار روستا چناران، قره قول تپه، باباشملک و دیکلی داش حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یکی از مشکل اساسی شهرستان مراوه تپه را کمبود منابع آب دانست و خاطرنشان کرد: باید از طریق سد و انتقال اب از نقاط دور دست به این شهرستان، این مشکل مرتفع خواهد شد که البته به تخصیص اعتبارات کلان هم نیاز است.

وی در خاتمه یادآور شد: شهرستان مراوه تپه ۱۰۷ نقاط جمعیتی دارد و در حال حاضر دو شهر و ۶۴ روستا تحت پوشش قرار گرفته و از نعمت آب شرب آشامیدنی بهره‌مند هستند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .