عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه معادن و صنایع معدنی از مهمترین برنامه های امسال وزارت صنعت ، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

توسعه معادن و صنایع معدنی از مهمترین برنامه های امسال وزارت صنعت ، معدن و تجارت است

توسعه معادن و صنایع معدنی از مهمترین برنامه های امسال وزارت صنعت ، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در جلسه بررسی وضعیت معدن و صنایع معدنی استان و مشکلات و راهکارهای موجود گفت:توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از 7 محور اصلی برنامه های امسال وزارت صنعت ، معدن و تجارت است .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در جلسه بررسی وضعیت معدن و صنایع معدنی استان و مشکلات و راهکارهای موجود که با حضور رئیس خانه معدن ایران ، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور و جمعی از معدنکاران استان گلستان در محل سالن جلسات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، اظهار کرد: توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از هفت برنامه محوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سالجاری است.

وی افزود: براساس مطالعاتی که مرکز پژوهش های مجلس درباره تاثیرات تحریم در صنایع مختلف انجام داده صنایع غذایی ، معدن و صنایع معدنی کمترین اثرپذیری را از تحریم ها داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی سال گذشته بخش صنعت کشور با رکود و کاهش رشد اقتصادی مواجه بود اما در همین شرایط تولیدات و ارزش افزوده بخش معدن و صنایع معدنی رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت امسال توجه ویژه ای به معدن و صنایع معدنی دارد ، گفت : گلستان هرچند استان معدنی نیست و ارزش افزوده بخش معدن استان بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان است اما جایگاه معدن گلستان بهتر از بخش صنعت آن است.

قوانلو بیان کرد: هم اکنون گلستان رتبه ۱۸ در بخش معدن را داراست و با وجود ظرفیت های خاص معدنی در حوزه ید، صدف کوهی و … می تواند تولیدات و ارزش افزوده بخش معدن استان توسعه یابد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان با بیان این که معادن ید و صدف کوهی استان گلستان بی نظیر است و جای رشد و توسعه دارند ، گفت : اشتغال معادن ذغالسنگ استان و ارزش افزوده ید استان بسیار بالاست و یقینا با توسعه آنها دو هدف مهم افزایش اشتغال و رشد ارزش افزوده این بخش برای استان محقق خواهد شد .

به گفته قوانلو ، با توسعه معادن کوچک که از جمله برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است می توانیم شاهد رشد اشتغالزایی باشیم .

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تولید سیمان استان ۳۰ درصد، فولاد ۱۶۶ درصد، صدف کوهی ۱۸ درصد و آجر ماشینی گلستان ۴.۷ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است و در شرایط تحریم شاید توسعه صنایع معدنی گلستان ارزش افزوده و تولید استان را افزایش ندهد اما می تواند به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان کمک کند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 498
  • کد خبر : 62045