عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان همچنان ادامه دارد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان؛

ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان همچنان ادامه دارد

ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان همچنان ادامه دارد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ذخیره سازی بچه میگو که از تاریخ 24 اردیبهشت در مزارع پرورش میگو گمیشان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر بیان داشت: طی بررسی های انجام شده و پس از گذشت 20 روز از آغاز ذخیره سازی، در حال حاضر بچه میگوها به وزن 0/7 گرم رسیده اند که این وزن گیری نسبت به سال گذشته 0/2 گرم رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد مناسب وزنی بچه میگوهای ذخیره شده، پیش بینی می شود در سال جاری افزایش میانگین وزنی مناسبی را در این مجتمع نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان تصریح کرد: تاکنون حدود 450 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان با حدود 120 میلیون قطعه بچه میگو زیر کشت این محصول رفته است.

مهندس سقلی گفت: ذخیره سازی در مجتمع پرورش میگو گمیشان تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت.

همچنین رئیس اداره میگو شیلات استان با اشاره به میزان سطح مفید زیرکشت میگو در استان تصریح کرد: با توجه به ساخت سازهای تعدادی از مزارع از سوی بخش خصوصی پیش بینی می شود در صورت پایان این ساخت و سازها در زمان ذخیره سازی، امسال 81 مزرعه با سطح مفید بیش 1300 هکتار زیر کشت میگو رود.

مهندس سعید وشتانی در پایان گفت: پیش بینی می گردد امسال 4000 تن میگو در مجتمع میگو گمیشان تولید گردد که بخش اعظمی از این تولید صادر خواهد شد که این امر نقش بسزایی در رونق اقتصادی و ارزآوری برای کشور و استان خواهد داشت.

گفتنی است در سال گذشته 2585 تن میگو با میانیگن وزنی 17 گرم ، در 50 مزرعه و در سطح مفید 830 هکتار در مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 395
  • کد خبر : 62314