عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روستای مرزبن: میزبان جلوه ای از توانمندی های فرهنگی، هنری و اقتصادی روستائیان و عشایر گلستان


روستای مرزبن: میزبان جلوه ای از توانمندی های فرهنگی، هنری و اقتصادی روستائیان و عشایر گلستان

روستای مرزبن: میزبان جلوه ای از توانمندی های فرهنگی، هنری و اقتصادی روستائیان و عشایر گلستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنر بهار روستا و عشایر استان گلستان که در عصر چهارشنبه 29 خرداد در روستای مرزبن برگزار شد، گفت: در این روستای زیبا و فرهنگ مدار، جلوه ای از توانمندی های فرهنگی، هنری و اقتصادی روستائیان و عشایر گلستان به نمایش در آمده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، احمد گلچین ضمن قدردانی از دستگاه ها و نهاد های اجرایی و کلیه عوامل برپایی این رخداد فرهنگی و هنری، افزود: حدود 30 غرفه در این نمایشگاه برپا شده که در آن گوشه ای از توانمندی های فرهنگی و هنری و اقتصادی و صنایع دستی روستاییان و عشایر استان گلستان به نمایش در آمده است.
وی با اشاره به برپایی سیاه چادرهای سیستانی و بلوچی و آلاچیق ترکمن در این جشنواره، ادامه داد: طبخ غذاهای سنتی و عرضه آن و فروش آثار فرهنگی و هنری روستائیان و عشایر، جلوه ای از تلاش و رونق تولید و اقتصاد پویای این جامعه ی توانمند و تلاشگر را در این نمایشگاه شاهد هستیم.
گلچین ضمن دعوت از اقشار مختلف استان به حضور در این رخداد فرهنگی و هنری، گفت: این نمایشگاه از تاریخ 29 خرداد ماه به مدت سه روز در روستای مرزبن برپا است.  
یادآوری می شود غرفه های صنایع دستی اقوام مختلف استان،کتاب و محصولات فرهنگی و هنری، غذا و گیاه های دارویی، سازهای سنتی از جمله غرفه های این نمایشگاه است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .