عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گلستان کلید خورد

به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، جهاددانشگاهی و اداره‌کل امور بانوان استانداری؛

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گلستان کلید خورد

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گلستان کلید خورد

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان گلستان به همت جهاددانشگاهی گلستان، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مبتنی بر الگوی نوین ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهوری در استان گلستان اجرایی می شود. موسی بی باک، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به مراحل و فازهای اجرایی طرح، بیان کرد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مزایا و جامعیت خوبی نسبت به طرح های دیگر برخوردار است.
وی افزود: موضوع اصلی معطوف است به مشارکت اقتصادی بانوان که استان و کشور را شامل می شود و در این رابطه طبق گزارشات اعلام شده برخی از استان ها وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارند و استان گلستان نیز در این زمینه جای کار دارد.
بی باک بیان کرد: زنان سرپرست خانوار در سال 95 نسبت به سال 90 دارای افزایش 2/20 درصدی بوده و این بدین معناست که اگر به موضوع توانمند کردن زنان سرپرست خانوار به خوبی پرداخته نشود قطعا دچار آسیب های اجتماعی خواهیم شد.
مدیر اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوعی که مشخص است این است که تسهیلات دیگر نمی تواند به تنهایی باعث اشتغال زایی شود و بنابراین طرحهایی مانند طرح الگوی نوین اشتغال برای زنان سرپرست خانوار می تواند راه گشای این مسئله باشد.
بی باک تصریح کرد: از مزایای این طرح این است که به صورت همزمان کارها در جهت اشتغال بانوان سرپرست خانوار  انجام می شود و شامل آموزش ها، بازاریابی، اتصال به بازار های محلی در سطح استان و کشور، برند سازی و استاندارد سازی محصولات است که در چهار مرحله انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تا پایان آذر ماه 97 در استان گلستان 249 هزار و 756 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 52 هزار و 593 نفر زن و 197 هزار و 163 نفر مرد هستند و این نشان دهنده آن است که شکاف جنسیتی در حوزه  اشتغال در استان وجود دارد.
رضا ثقفی، رئیس جهاددانشگاهی گلستان نیز با بیان اینکه جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار کشور هستند، اظهار کرد: 6000 نفر در کل کشور مشمول این طرح می شوند که سهم استان گلستان 200 نفر است.
وی افزود: این طرح در راستای نیل به شاخص های اقتصاد مقاومتی و در قالب همکاری و هم افزایی با طرح های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار انجام می شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود زنان سرپرست خانوار به نهادهای حمایتی را از اهداف کلی طرح دانست و گفت: که این طرح در چهار فاز به مرحله اجرا در خواهد آمد.
الهه غیناقی، مدیر کل دفتر اموز زنان و خانواده استانداری استان گلستان نیز با اشاره به روند اجرایی طرح و نقش هریک از طرفهای دیگر طرح، ابراز امیدواری کرد که این طرح الگوی خوبی برای اشتغال در حوزه زنان می تواند باشد.
غیناقی افزود: با هماهنگی ادارات مختلف از جمله کمیته امداد استان گلستان، سازمان بهزیستی و اداره زندانها در حال تهیه لیست جامعه هدف این طرح هستیم و انتظار داریم که دستگاههای مرتبط برای پیشبرد این طرح مهم همکاری کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 404
  • کد خبر : 62640