عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت بحران سیل گلستان با کمک تصاویر ماهواره ای سرعت گرفت

در نشست با مدیر گروه سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی ایران عنوان شد:

مدیریت بحران سیل گلستان با کمک تصاویر ماهواره ای سرعت گرفت

مدیریت بحران سیل گلستان با کمک تصاویر ماهواره ای سرعت گرفت

نشست بررسی همکاری های مشترک با مدیر گروه سنجش از راه دور پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ نشست مشترک محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با داوود عاشورلو مدیر گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان استفاده از تصاویر ماهواره ای در مدیریت بحران را موجب ایجاد سرعت و دقت در تصمیم گیری دانست و گفت: داده های ماهواره ای سیل گلستان که توسط پژوهشگاه فضایی گرفته می شد کمک شایانی به مدیریت بحران استان کرد.
وی اضافه کرد: پیش بینی حرکت روان آب ها، تشخیص جهت حرکت آب از بالادست و غیره بخشی از اطلاعاتی بود که به ما کمک می کرد تا با دقت بیشتری تصمیم گیری کنیم و بتوانیم قبل از رسیدن آب از بالادست به مناطق مورد نظر تصمیمات حیاتی را بگیریم.
رئیس شورای مدیران استفاده از داده های ماهواره ای و فضایی در حوزه های مختلف در استان را ضروری دانست و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا با استفاده از تکنولوژی فضایی در مدیریت منابع، کشاورزی و حفظ جنگل ها گام برداریم.
در ادامه داوود عاشورلو مدیر گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سیل اخیر امکان استفاده از تکنولوژی فضایی را در مدیریت بحران را ممکن کرد و ما به دنبال توسعه این تکنولوژی در کلیه بخش ها هستیم.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .