عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولویت تسریع در بازسازی خسارات سیلاب اخیر گلستان

در نشست مشترک با پیمانکاران حوزه راهداری تاکید شد:

اولویت تسریع در بازسازی خسارات سیلاب اخیر گلستان

اولویت تسریع در بازسازی خسارات سیلاب اخیر گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در نشست هم اندیشی با پیمانکاران؛ از کمک ها و اقدامات حمایتی آنان در حوزه آسفالت، ابنیه فنی و ایمنی راهها در طول سال و بویژه سیلاب اخیر استان تقدیر و تشکر کرد.

 "مهدی میقانی" روز سه شنبه در این جلسه،هدف از برگزاری این نشست را ضمن تقدیر؛ شنیدن مشکلات، نظرات و پیشنهادات پیمانکاران بیان کرد و گفت که با کمک و همیاری آنان می توانیم در راه بازسازی خسارات سیلاب که در پیش رو داریم، موفق تر از گذشته عمل کنیم.

وی با ابراز و بیان برخی از کاستی های مالی اداره کل در پرداخت مطالبات پیمانکاران، افزود: شرایط مالی موجود هم برای دولت و هم پیمانکاران، شرایط مطلوبی نیست اما واقع بینانه دیدن موضوعات خط مشی فکری ماست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، برگزاری اینگونه نشست های فنی و تخصصی را برای ارزیابی و کارسازی
بخش کوچکی از مسایل این بخش، بسیار موثر خواند و گفت: عدالت در توزیع تخصیص ها، استفاده از شیوه های نوین مالی همچون اسناد خزانه اسلامی، اوراق تسویه و ابلاغ اعتبارات سال جاری می تواند گشایش کوچکی در مطالبات پیمانکاران و حرکت به سمت بازسازی های ناشی از سیلاب باشد که در اولویت قرار دارد.

 

وی بر استفاده ویژه از ظرفیت ویژه "اوراق تسویه" برای حل مشکلات مالی و مطالبات پیمانکاران تاکیدات مهمی بیان کرد و گفت که می طلبد همه پیمانکاران در این خصوص همکاری موثری داشته باشند.

به گفته میقانی، نگاه به پیمانکاران ضمن نگاه کارفرمایی و پیمانکاری، نگاه اتاق فکر است تا بتوانیم با همیاری و کمک آنان 
در بازسازی خسارات سیل با تاکیداتی که در جلسات ملی و استانی و اهمیت شبکه راهها شده، موثر واقع شویم.

 

در ادامه این نشست، پیمانکاران به بیان مشکلات عمومی و خصوصی حوزه خود پرداخته که از جمله آنها می توان به توجه بیشتر به مسایل ایمنی راهها و فعالیت پیمانکاران، برگزاری مستمر اینگونه نشست ها، درک متقابل، دقت در برآوردهای اجرای پروژه ها،برگزاری مناقصات آسفالت با تعدیل و با قیمت های بهینه و بررسی شده، ضمانت نامه ها و شفاف سازی مسایل قیر و قیمت آن اشاره کرد.

در این جلسه، معاون مدیریت توسعه و منابع و معاون فنی و نظارت، ذیحساب، رئیس اداره پیمان و رسیدگی و کارشناسان مرتبط اداره کل نیز حضور داشتند و پیرامون موضوعات مرتبط، سخنانی را بیان داشتند.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .